جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش بزرگ ۱۵۰۰ نفری طلاب و دانشجویان در بیرجند

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اصولا علم دنیوی با همه اهمیت آن مانند یک زهر است که برای نمونه می بینیم که امروز با ترکیب کردن زهر یک افعی با دیگر چیزها بهترین دارو به وجود می آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، در همایش بزرگ 1500 نفری طلاب و دانشجویان، در بیرجند اظهار کرد: حوزه و دانشگاه دو جایگاه علم  شناخته شده در جامعه می باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه خود برتر بینی تفکر شیطانی است تصریح کرد: در جنبه میدانی و واقعیت این طور نیست که هر کسی که طلبه شد اظهاراتش بر مبنای علم باشد  و هر کسی که دانشجو باشد اظهاراتش ریشه علمی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه مکتب ما مکتب رئالیزم و واقع گرا است، گفت: آن هایی که علم و تخصص دارند و کارشناس هستند باید قائم به قسط باشند و این شرط است.

وی با تاکید بر اینکه دانشجو، طلبه، استاد و مدرس بسیجی خیلی حرف برای گفتن دارند، گفت: در مقابل آن ها، افرادی هم هستند که حریم علم را نگه نمی دارند  و به اسم حوزه و دانشگاه قیافه علمی می گیرند اما عملا تمام کارشان برای توجیه هواهای نفسانی، توجیه انحرافات، مفاسد،  ظلم و تعدی به حق دیگران است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی معجون ترکیب علم دینی با علم مادی را معجزه دنیای علم دانست و خاطرنشان کرد: اصولا علم دنیوی با همه اهمیت آن مانند یک زهر است که برای نمونه می بینیم که امروز با ترکیب کردن زهر یک افعی با دیگر چیزها بهترین دارو به وجود می آید.

وی ادامه داد: علم اگر تنها باشد و از لحاظ ایمان هدایت نشده و در تعهد در راه درست و عاقبت آن سنجیده نشود از هر زهری محلکتر و خطرناکتر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نقش بسیج را کنترل کننده دانست و بیان کرد: برخی به اسم علم  فخر می فروشند و علم  را وسیله ای برای اهداف شهوانی و اقتصادی خود قرار داده اند.

 وی ادامه داد: اگر جایگاه علم به درستی شناخته نشود نتیجه آن، دزدی، اختلاس و هتک حرمت می شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه مکتب اسلام واقع گرا است، گفت: در اسلام از جدل به غیر احسن بسیار نهی و حرام شده است.

وی با بیان اینکه کم دانشمند احمق نداریم و از هر جاهلی جاهل تر عالمی است که خود پرست باشد، افزود: طلبه باید به دنبال کشف حقیقت و پرده برداری از حقیقت باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد:  زندگی  را به سخنی که اظهار فضل است نباید گذراند  چرا که فردی که می خواهد تنها اظهار فضل داشته باشد شبیه جاهل است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به این که سئوال کلید علم است، تاکید کرد: هر طلبه و دانشجوی اگر بخواهد به خاطر فخر فروشی از استاد سئوال کند شبیه جاهل است و هر عالم، استاد و دانشمندی که می خواهد فضل بفروشد و به منافع سوئی برسد از هر نادانی نادان تر است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha