شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمين سيد ابراهيم رئيسي

حوزه / توليت آستان قدس رضوي در گردهمايي ۱۲۰۰ زائر پياده اهل سنت بارگاه مقدس حضرت علي بن موسي الرضا(عليه‌السلام)، اهل بيت عصمت و طهارت(عليهم‌السلام) را رمز ائتلاف و اتحاد جهان اسلام دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمين سيد ابراهيم رئيسي، امروز در گردهمايي 1200 زائر پياده اهل سنت بارگاه مطهر امام رضا(عليه‌السلام) كه در رواق حرعاملي حرم مطهر رضوي برگزار شد، با تاكيد بر اينكه عشق و محبت به اهل بیت(عليهم‌السلام) تنها منحصر به تشيع نبوده و اهل سنت نيز دلداده اين حضرات هستند، تصريح كرد: اهل بیت عصمت و طهارت(عليهم‌السلام) رمز وحدت و ائتلاف در جامعه اسلامي هستند و به اعتبار عبارت «ائتلفت الفرقه» زيارت جامعه كبيره و بر اساس سيره زندگي ائمه هدي، اين حضرات مايه نابودي تفرقه‌ها و ايجاد وحدت در ميان مسلمانان محسوب می­شوند.

 عضو شوراي عالي حوزه علميه خراسان در ادامه به حديث ثقلين اشاره و عنوان كرد: پيامبر اكرم(ص) در اين حديث مي‌فرمايند من میان شما دو چیز گرانبار را به یادگار گذاشته‌ام، که اگر به آن­ها چنگ بزنید هرگز گمراه نخواهید شد، کتاب خدا و عترتم اهل بیت(عليهم‌السلام) و آن­ها هرگز از یکدیگر جدا نمی‌شوند تا آن که به من خواهند پیوست.

عضو شوراي عالي حوزه علميه خراسان ادامه داد: متاسفانه امروز ما مسلمانان بسيار حديث ثقلين را مي‌خوانيم، اما در عرصه عمل و اجرا به اندازه كافي به آن پايبند نيستيم؛ آناني كه دل در گروي پيامبر اكرم(ص) دارند، نمي‌توانند دوستدار كتاب خدا و اهل بيت ايشان نباشند.

وي با تاكيد بر اينكه مطالعه سيره زندگي حضرات معصومين(عليهم‌السلام) سبب آشكار شدن سيره وحدت آموز اين حضرات خواهد شد، ابراز كرد: توحيد، قرآن كريم و آموزه‌هاي اهل بيت(عليهم السلام) عامل سعادت و نجات بشريت است.

اسلام منافع استكبار را به مخاطره انداخته است

حجت الاسلام و المسلمين رئيسي، سیره رضوی را درس آموزی بزرگ برای تمام مسلمانان در طول تاريخ معرفي و عنوان كرد: زیربنای سیره رضوی، دعوت به انسجام، هم دلی، وحدت، دشمن شناسي و دشمن ستيزي است؛ كسي نمي‌تواند مدعي دوستي حضرت رضا(عليه‌السلام) باشد، اما بر خلاف سيره ايشان رفتار كند.

توليت آستان قدس رضوي در ادامه با اشاره به تحولات جهان در دوران پس از جنگ جهاني دوم، اظهار كرد: بعد از جنگ دوم جهانی جریان استکبار به دو قطب بلوک شرق و غرب تبدیل شد و پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، نظام استکباری تک قطبی با سه ضلع مثلث شوم آمریکا، انگلیس و اسرائیل ايجاد شد كه هيچ قدرتي را در برابر ظلم و غارتگري‌هاي خود جز اسلام نمي‌ديد.

عضو مجلس خبرگان رهبري اضافه كرد: اسلام، تنها قدرتی است که نظام استكباري غرب در برابر ظلم‌های خود می ­شناسد، بنابراین مبارزه با اسلام، اسلام گرایی، اندیشه دینی و خدا محوري را راهبرد و سياست اساسی خود قرار داده است.

وي با تأكيد بر اينكه ايجاد اختلاف ميان شيعه و سني يكي از روش­هاي استكبار براي تضعيف اسلام است، افزود: علماي شيعه و اهل سنت بايد به شدت مراقب توطئه‌ها باشند؛ قرآن، پيامبر اكرم(ص) و اهل بيت(عليهم السلام) محور وحدت و راهكار مقابله با توطئه‌هاي تفرقه افكنانه دشمن است.

عضو شوراي عالي حوزه علميه خراسان ايجاد گروهك‌هاي تروريستي را يكي از راهبردهاي استكبار در مقابله با اسلام ناب معرفي و اضافه كرد: اهانت به ساحت قدسي پیامبر اكرم(ص)، به راه انداختن جریان‌های تروریستی و دميدن بر آتش تفرقه و اختلافات در ميان مسلمانان با استفاده از ابزارهاي رسانه و دروغ پراكني از جمله سياست‌هاي استكبار براي ضربه وارد كردن به اسلام است.

توليت آستان قدس رضوي با طرح اين سئوال كه تجهيزات و تسليحات نظامي كه فجايع بزرگ انساني را در عراق و سوريه به بار آورده، توسط چه كساني به دست گروهك‌هاي تروريستي تكفيري رسيده است؟ گفت: نظام سلطه بر جهالت و ناداني گروه‌هاي تروريستي تكفيري سوار شده و با بازيچه قرار دادن آنان، به جوامع اسلامي و ارتش‌هاي اسلام ضربه وارد مي‌كند.

وي، تبعيت از استكبار و جريان‌هاي شيطاني را مايه ارتجاع و عقب گرد جامعه اسلامي دانست و خاطرنشان كرد: تبعیت از کفار، منافقین و یهود عنود دليل ارتجاع و ايجاد تفرقه در جوامع اسلامي بوده و تمسك به قرآن و اهل بيت (عليهم‌السلام) مايه اتحاد و انسجام جوامع اسلامي است.

عضو مجلس خبرگان رهبري نه گفتن به استكبار در مقابل دعوت به سازش کاری، کوتاه آمدن و عقب نشینی را از مواضع اصولی، ارزشی و الهی جهاد كبير خواند و تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران امروز مهمترين جبهه حمايت از مظلومان و مستضعفان عالم در برابر ظلم و ستم استكبار است؛ اگر مسلمانان متحد باشند، قطعا استكبار نيز جرئت نخواهد كرد بسياري از جناياتي را كه امروز شاهد آن هستيم انجام دهد.

حجت الاسلام و المسلمين رئيسي در پايان با بيان اينكه اتفاقاتي كه در عراق، سوريه و يمن شاهد هستيم، نه تنها با آموزه‌هاي اسلام، بلكه با اصول انساني نيز ناسازگار است، گفت: بسياري از مشكلات امروز جهان اسلام، نتيجه دوري از قرآن، سيره اهل بيت(عليهم‌السلام) و نزديكي به استكبار است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha