پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام  والمسلمین  فیروزی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین فیروزی گفت: گر به دنبال تمدن نوین اسلامی در عرصه جهانی هستیم باید سبک زندگی جامعه نیز به سوی اسلامی شدن پیش برود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین هاشم فیروزی، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه التفاتیه قزوین، تقویت سبک زندگی اسلامی در جامعه را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر به دنبال تمدن نوین اسلامی در عرصه جهانی هستیم باید سبک زندگی جامعه نیز به سوی اسلامی شدن پیش برود.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: فرهنگ غرب نمی‌تواند زمینه تعالی و سعادت حقیقی انسان را فراهم کند، بلکه تنها مسائل مادی را مورد توجه قرار می‌دهد.

وی افزود: مکارم و محاسن اخلاق از مسائلی است که اگر در انسان‌ها شکل بگیرد، می تواند  ضمن پاک نمودن برخی صفات زشت مانند تکبر، غرور، انحراف و خطا، مسیر رشد و تعالی افراد را آماده و تسهیل کند.

استاد حوزه علمیه قزوین ادامه داد: تجملات زندگی موجب آسایش مردم شده، اما آرامش را تأمین نکرده است و غفلت از زندگی دینی توصیه شده توسط پیامبران موجب شده تا آرامش واقعی در بسیاری از کشورها تأمین نشود و این مشکل جوامع امروزی است.

حجت الاسلام والمسلمین فیروزی ادامه داد: اگر این سبک زندگی در جامعه نهایدنه شود بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی برطرف خواهد شد و هزینه های اجتماعی در مسیر تعالی جامعه هزینه می شود.

وی تصریح کرد: اگر سبک زندگی اسلامی را رها کنیم و به سمت سبک زندگی غربی برویم به طور حتم متضرر اصلی، خودمان خواهیم بود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha