پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 مسجد مقدس جمکران

حوزه/ معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: تنوع حضور مخاطبان را در مسجد مقدس جمکران شاهد هستیم و در حوزه بین‌الملل طی یکسال گذشته ۵۲ کشور به‌صورت کاروانی و گروهی در مسجد مقدس جمکران حضور یافته‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌ عباس ابراهیمی در همایش سراسری راهیان جمکران در مجتمع فرهنگی 313 بابیان اینکه مقوله زیارت یک موضوع فرهنگی است، اظهار داشت: مردم به‌صورت خودجوش هزینه‌های ظرفیت زیارت را پرداخت می‌کنند و باید در این زمینه برنامه‌ریزی مطلوبی داشته باشیم.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران بابیان اینکه زیارت یک ظرفیت عظیمی است که می‌تواند محور گردشگری قرار گیرد، افزود: تنوع حضور مخاطبان را در مسجد مقدس جمکران شاهد هستیم و در حوزه بین‌الملل طی یکسال گذشته 52 کشور به‌صورت کاروانی و گروهی در مسجد مقدس جمکران حضور یافته‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی با اشاره به اینکه احکامی از سوی مقام معظم رهبری برای تولیت‌ها صادرشده که این احکام می‌تواند محور بررسی قرار گیرد، گفت: باید تلاش کرد که حضور مردم به‌صورت جدی در اماکن زیارتی و مساجد مورد توجه قرار گیرد و این اماکن به اقشار خاصی تعلق ندارد.

وی بابیان اینکه دغدغه‌ها باید در پیوست فرهنگی باشد درحالی‌که بیشتر دغدغه‌ها اجتماعی است، گفت: نگاه اقتصادی و نداشتن نگاه فرهنگی در زمینه‌های کلان سبب شده که با مشکلات فراوانی روبه‌رو باشیم.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران بابیان اینکه باید به فضاهای پیرامونی اماکن مقدس توجه جدی شود، گفت: در چشم‌انداز مسجد مقدس جمکران پیش‌بینی‌شده که این مسجد مقدس برخوردار از منزلگاه بزرگ معارفی اقامتی که تسهیل‌کننده نیاز مسافران است، باشد.

حجت الاسلام ابراهیمی هیچ‌کدام از بقاع متبرکه به‌تنهایی و بدون پشتوانه حاکمیت و حمایت‌های مردمی نمی‌توانند به اهداف خود دست یابند، گفت: مقام معظم رهبری در سفری که به قم داشتند تأکید بر استفاده از ظرفیت عظیم حاکمیتی داشتند همچنین باید بعد مردمی این اماکن نیز باید حفظ شود.

وی ادامه داد: امروز بحمدلله به برکت انقلاب و نظام اسلامی نسل جوان پرشور از گذشته و با اشتیاق در این مسیر قدم بر می دارند و امید داریم در آینده ای نزدیک هر یک از این شبستان های مسجد مقدس جمکران به پایگاه های عظیمی تبدیل شوند تا همگان بتوانند به فراخور نیاز و دغدغه خود از آن بهره کافی ببرند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران بیان داشت: ما با همکاری ستاد راهیان نور بسیج مستضعفین و نیروهای مقاومت بسیج درصدد هستیم که شرایط حضور کاروان های زیارتی را از مبداء تا مقصد فراهم کنیم و این یک عزم جدی را می طلبد که علاوه بر استفاده از ظرفیت های نظام، ظرفیت های مردمی نیز به کار گرفته شود و نیروی مقاومت بسیج همین ظرفیت کاردان و همیشه در صحنه مردمی است.

وی گفت: بدون تردید همکاری و تعامل با نیروی مقاومت بسیج در سراسر کشور بسیار از خدمت رسانی ها را تسهیل می کند و ارائه خدمات به زائران چه از نظر سوغات زائر و بسته های فرهنگی و هم از نظر برنامه تبلیغی و ترویجی می توان بهره کافی برد .

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha