جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید علا موسوی رئیس دیوان وقف شیعی عراق

حوزه/ رئیس دیوان وقف شیعی عراق با تاکید بر اینکه اسلام بر لزوم محترم دانستن حقوق انسان ها تاکید کرده است، ابراز داشت: امروز گروه های تروریستی نظیر داعش هیچ مبانی دینی و بین المللی را به رسمیت نمی شناسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، علامه سید علاء موسوی رئیس دیوان وقف شیعی عراق عصر امروز در مراسم افتتاحیه دومین همایش بین المللی اسلام و حقوق بشر دوستانه بین المللی که در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه دین اسلام برای جنگ محدودیت نهای بسیاری قرار داده است، اظهار  داشت: اسلام تاکید می کند که باید محدودیت هایی در جنگ برای حفظ حقوق بشر وجود داشته باشد.

وی با اشاره به تدوین مبانی حقوق بشر در کنوانسیون های بین المللی، اظهار داشت: بخش های مهمی از آنچه امروز در اختیار ما قرار دارد، اسلام بر آن تاکید کرده است.

رئیس دیوان وقف شیعی عراق افزود: تکبیر گفتن تکفیری ها در هنگام سر بریدن افراد و تخریب کردن قبور اولیاء الهی یکی از چالش های مهم منطقه است.

علامه موسوی تصریح کرد: باید به جهانیان توضیح دهیم که اسلام دربرگیرنده همه مسائل جزئی و کلان حقوق بشر است و اقدامات تروریستی در تضاد با مبانی دینی قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه اسلام بر لزوم محترم دانستن حقوق انسان ها تاکید کرده است، ابراز داشت: امروز گروه های تروریستی نظیر داعش هیچ مبانی دینی و بین المللی را به رسمیت نمی شناسند.

رئیس وقف شیعی عراق با اشاره به نبرد میان ارتش و گروه های مردمی با داعش در عراق، اظهار داشت: ارتش و گروه های مردمی عراق براساس رهنمودهای دینی و انسانی مرجعیت آیت الله العظمی سیستانی عمل می کنند.

علامه موسوی در پایان خاطرنشان کرد: این مرجع تقلید به رزمندگان رهنمود دادند و توصیه های اسلام در رابطه با جنگ را تشریح کردند.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha