پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سیدعلی فضل الله روحانی لبنانی

حوزه/ عالم لبنانی گفت: آنچه از کشتارهای منطقه مشاهده می شود، برگرفته از مبانی دین مقدس اسلام نیست و علمای دین و متفکران وظیفه دارند به تبیین و ترویج مبانی حقیقی اسلام بپردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید علی فضل الله از روحانیون شیعه لبنان در دومین همایش بین المللی اسلام و حقوق بشر دوستانه بین المللی که در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه برگزاری چنین نشستی دامنه توجه به حقوق بشر و حقوق انسان دوستانه را گسترش می دهد، اظهار داشت: این همایش زمینه ساز معرفی ابعاد اخلاقی و انسانی شرع اسلام خواهد بود.

وی تصریح کرد: امروز شاهد خدشه دار شدن چهره اسلام از سوی تکفیری ها هستیم که به هیچ عنوان معیار و ملاکی برای اخلاق ندارند.

این خطیب جمعه لبنان افزود: این اجلاس می تواند نشانگر میزان نگرش روشن شهر مقدس قم نسبت به ارزش های انسانی باشد و امیدواریم اهداف آن در زمینه های فکری، اجتهادی و عملیاتی محقق شود.

حجت الاسلام والمسلمین فضل الله تصریح کرد: هدف اسلام، نفی ادیان قبلی نیست، بلکه پیامبر اسلام تصدیق کننده تورات و انجیل بوده است.

وی افزود: ادیان الهی و اسلام پایبندی به ارزش های اخلاقی و انسانی را زمینه ساز نزدیکی به خداوند می دانند.

این روحانی شیعه لبنانی تصریح کرد: هیچ عبادتی ارزش ندارد مگر آنکه در خدمت مردم باشد و امیرالمومنین(ع) بر رعایت برخورد یکسان با افراد تاکید کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین فضل الله با اشاره به اینکه پیامبران الهی رحمتی برای جهانیان هستند، افزود: اسلام از دیرباز، خواهان پایبندی به ارزش های روحی و انسانی در زمان جنگ بوده است.

وی با بیان اینکه اسلام همواره بر لزوم جلوگیری از خونریزی تاکید کرده است، گفت: آیات قرآن تاکید کرده «با کسی که با شما وارد جنگ نمی شود، نباید وارد جنگ شد و با او به خوبی رفتار کنید».

این خطیب جمعه لبنان با اشاره به اینکه خداوند از متجاوزگران بیزار است، ابراز داشت: در آئین اسلام تصریح شده که با اسیران جنگ به نیکی برخورد کنید و اجازه کشتن آنان را ندارید.

حجت الاسلام والمسلمین فضل الله افزود: همچینن در آئین اسلام، کشتار جانوران، تخریب محیط زیست، قطعه کردن اجزای بدن انسان حرام شده است. کشتار سلاح های جمعی در اسلام حرام است و فتوای مقام معظم رهبری بیش از آنکه یک مسئله سیاسی باشد، اهتمام به یک ارزش دینی است.

این عالم لبنانی افزود: جنگ ها در اسلام تابع ضوابط اخلاقی می باشد که پیشتاز قوانین کنوانسیون های بین المللی است.

 قدرتمندان به دنبال تحریف متون دینی هستند تا به منافع خود دست یابند و زمینه ساز گسترش جنگ شوند، آنچه از کشتارهای منطقه مشاهده می شود، برگرفته از مبانی دین مقدس اسلام نیست و علمای دین و متفکران وظیفه دارند به تبیین و ترویج مبانی حقیقی اسلام بپردازند.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha