پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدحبیب الله موسوی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: پیروزی امروز جبهه مقاومت در مقابل تروریست ها ناشی از وحدت بین مسلمان و تلاش شبانه روزی آنان است.

حجت الاسلام و المسلین سید حبیب الله موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، ضمن تبریک سالروز ولادت با سعادت نبی اکرم اسلام (ص) اظهارداشت: حفظ وحدت در جامعه اسلامی یکی از ضروریات است که باید مورد توجه همه آحاد جامعه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه وحدت صرفا یک شعار سیاسی نیست، تاکید کرد: وحدت سیره عملی رسول اعظم و ائمه اطهار(علیهم السلام) است و باید مورد توجه تمام مسلمانان قرار گیرد .

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه یادآور شد: علمای بزرگ تشیع و تسنن در تمامی دوره ها بر وحدت بین تمامی مسلمانان تاکید کردند و این وحدت را زمینه ساز پیروزی مسلمان دانسته اند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی با بیان اینکه دشمنان در دوره های مختلف برای لطمه زدن به اسلام به دنبال ایجاد اختلاف در بین مسلمان بودند، ادامه داد: بعضی از سیاست مداران در طول تاریخ برای پیشبرد اهداف حکومتی خود فرقه گرایی را رواج داده اند.

وی با اشاره به اینکه همیشه توطئه های شیطانی باعث تفرقه می شود، گفت: مصادیق بارزتوطئه در میان مسلمان را می توان حکومت های بنی امیه و بنی العباس دانست.

مدیر حوزه های علمیه استان کرمانشاه تاکید کرد: امروز استکبار جهانی و در راس آن انگلیس به دنبال تجزیه کشورهای مسلمان و غارت منابع آن ها هستند.

حجت الاسلام و المسلین موسوی با بیان اینکه جمهوری الاسلامی ایران منادی و پرچم دار بیداری اسلامی در جهان است، اظهارداشت: فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری برای ملت مسلمان جهان وحدت آفرین هستند و چراغ راه را در مقابل آنها قرار می دهند.

وی افزود: برگزاری کنفرانس های وحدت اسلامی و گردهمایی های علمای مسلمان وحدت آفرین هستند و می توانند مسلمانان را به گرد هم جمع کنند.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه تصریح کرد: امروز اتحادی که در بین مسلمان وجود دارد شکست های سنگینی را به استکبار جهانی و تروریست های داعش تحمیل کرده است.

حجت الاسلام و المسلین موسوی با اشاره به پیروزی های جبهه مقاوت در سوریه و آزاد سازی شهر حلب از دست تروریست ها، گفت: آزاد سازی این شهر به جز با اتحاد مسلمان و تلاش شبانه روزی نیروهای مقاومت امکان پذیر نبود.

 مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود بر لزوم تولید علم در کشور اشاره کرد و گفت: علمای اهل تسنن کرمانشاه بارها در خواست کرده اند که به جای وارد کردن کتب از عربستان سعودی، کتب مورد نیاز آنها به منظور تدریس در مدارس علمیه را تالیف کنیم که بر مبنای بیان حقیقت و وحدت آفرین باشند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باید دروس علوم انسانی با توجه به ارزش های ایرانی و اسلامی در داخل کشور تولید شوند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha