جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ مرکز تدوین متون جامعه المصطفی(ص) از پیشگامان حوزه در این أمر بوده و تاکنون بیش از ۳۰۰ اثر تولید نموده و در صدد هستیم مراکز تدوین متون در قم با همکاری یکدیگر، متون فاخرتر و قابل قبولتری تولید کنند.

آیت الله اعرافی در حاشیه رونمایی از دستاوردهای پژوهشی جامعة المصطفی(ص) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به فعالیت های پژوهشی المصطفی(ص)، گفت: جامعه المصطفی(ص) به عنوان نهادی بین المللی، حرکتی رو به جلو در امر پژوهش پیش گرفته و هرساله تولیدات و گام های جدید در این عرصه بر می دارد و این نمایشگاه نشان دهنده فعالیت های پژوهشی این نهاد علمی می باشد.

وی با اشاره به فعالیت طلاب المصطفی(ص) در أمر پژوهش، ابراز داشت: طلاب، فعالیت های مناسب پژوهشی در انجمن های علمی داشته و مجلات زیادی را تولید کرده اند که آثار فاخری می باشد.

رئیس جامعة المصطفی(ص) خاطرنشان ساخت: مرکز تدوین متون المصطفی از پیشگامان حوزه در این أمر بوده و تاکنون بیش از ۳۰۰ اثر تولید نموده که امیدواریم مراکز تدوین متون در قم با همکاری یکدیگر، متون فاخرتر و قابل قبولتری تولید کنند.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: در حوزه پایان نامه نیز المصطفی(ص) نهضتی را پشت سر گذاشته و چندین هزار پایان نامه در فاصله یک دهه تولید کرده که از افتخارات این نهاد علمی به شمار می آید.

امام جمعه قم با بیان فعالیت های انجمن های علمی جامعه المصطفی(ص)، تصریح کرد: بیش از 70 انجمن علمی در المصطفی(ص) و  پژوهشگاه آن مشغول به فعالیت می باشند که تولیدات خوبی را ارائه داده و ما هر ساله شاهد چندین اثر جدید و متناسب با زمان هستیم.

وی ضمن ابراز تاسف از عدم توجه کافی به ترجمه متون پژوهشی، علمی و ... در کشور، یادآور شد: در بخش ترجمه آثار به زبان های دیگر نیز شاهد تولیدات جدیدی از جامعه المصطفی(ص) هستیم که قدم های فاخری برداشته است.

آیت الله اعرافی با اشاره به آغاز پژوهش های سازمانی المصطفی(ص) برای ارتقای این سازمان، خاطرنشان ساخت: امیدواریم دستاوردهای پژوهشی  این نهاد بین المللی تجربه ای برای نهاد های علمی و دینی شود تا آینده خود را بر پژوهش های سازمانی استوار کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha