جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام موسوی ، امام جمعه ایذه

حوزه/ حجت‌الاسلام موسوی، بازپس‌گیری حلب توسط رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی را یک موهبت الهی برشمرد و گفت: ترور سفیر روسیه عقده‌گشایی از شکست تکفیری ها در حلب بود.

حجت‌الاسلام سید کمال موسوی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، با تبریک به مناسبت آزادسازی شهر حساس و کلیدی حلب، اظهار داشت: مردم سوریه و ائتلاف متحدان دمشق، نتیجه مقاومت و ایستادگی در برابر تروریست‌های تحت حمایت غرب را با آزادی سازی شهر کلیدی حلب گرفتند.

این استاد حوزه، پیروزی و عزت مسلمین را سبب خشم دشمنان دانست و تصریح کرد: هرگاه عزت و سربلندی در هر بعدی نصیب مسلمانان و جهان اسلام شود، دشمنان قسم‌خورده به‌ویژه آمریکا و اسرائیل که در شکست‌های جامعه مسلمین دخیل هستند، به خشم می‌آیند؛ چراکه آنان چشم دیدن عزت مسلمین را نداشته و همواره در تلاش برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان هستند.

وی، بازپس‌گیری حلب توسط رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی را یک موهبت الهی برشمرد و افزود: حلب یکی از شهرهای مهم و استراتژیک سوریه است که بیش از ۴ سال در تصرف تروریست‌ها بود و منابع و منافع مردم آن توسط کشورهای دیگر مثل ترکیه غارت شد؛ پس طبیعی است که این کشور به خشم آید و سفیر سرزمین روس را ترور کند.

وی با بیان اینکه تروریست‌ها، دو هدف عمده از حمله به سوریه را در پیش داشتند، اظهار داشت: حامیان تروریست، با وجود بشار اسد بر کرسی حاکمیت سوریه مخالف بودند و شورش‌ها و کار خرابی‌های زیادی انجام دادند تا ملت سوریه را علیه اسد بشورانند و بدین ترتیب با تصرف حلب کم‌کم تا دمشق پیشروی کرده و اسد را از میدان خارج کنند.

حجت‌الاسلام موسوی، دومین هدف تروریست‌ها در برقراری جنگ در سوریه را تجزیه این کشور دانست و بیان داشت: دشمنان بر این باور بودند که اگر نتوانند اسد را از مناقشات سیاسی بیرون کنند، حداقل در نشست‌های خود با معارضین برای حل‌وفصل سوریه با دست پرتری در پای میز مذاکره بنشینند، یعنی اگر نتوانند اسد را بیرون کنند حداقل بخشی از سوریه را به تروریست‌ها و حامیان آن بدهند و تنها بخش کوچکی را در اختیار اسد قرار دهند.

این استاد حوزه با بیان اینکه دشمنان در رسیدن به هر دو هدف خود ناکام مانده‌اند، ادامه داد: آزادسازی حلب، تروریست‌ها و حامیان غربی و عربی خود را نا امید کرد و موجب ثبات بیشتر بشار اسد بر صندلی حاکمیت سوریه شد.

وی تصریح کرد: حامیان منطقه‌ای تروریست به‌ویژه غرب، باید این واقعیت که جبهه مقاومت اسلامی مانع دستیابی آنان به اهداف و مقاصد پلیدشان می‌شود را پذیرفته و قبول کنند که دیگر منفعتی از ادامه جنگ در منطقه نمی‌برند.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به این مطلب که آزادی حلب نمونه کوچکی از عمل به توصیه‌های قرآنی مبنی بر ایجاد وحدت، اتحاد و همدلی است، اذعان داشت: ایران و حزب‌الله در کنار سوریه با وحدت یکدیگر سرزمین حلب را از دست تروریست‌ها آزاد کردند و مشت محکمی بر دهان تروریست‌ها و حامیان خود زدند.

وی، آزادسازی حلب را مقدمه پیروزی‌های بزرگ سوریه و پاک‌سازی کامل خاک این کشور از وجود تروریست‌های تکفیری دانست و گفت: فتح حلب را باید به مسلمین جهان و آزادی خواهان تبریک گفت و إن‌شاءالله این پیروزی زمینه دستیابی دیگر ملت‌های مستضعف به استقلال و امنیت پایدار خواهد شد.

حجت‌الاسلام موسوی، در پایان شکست دشمنان در آزادسازی حلب را موجب تقویت جبهه مقاومت دانست و با بیان اینکه پیروزی حاصل‌شده در حلب، محصول مجاهدت عظیم سوریه و متحدان او در منطقه بوده، گفت: پیروزی سوریه در حلب موجب ترس و نا امیدی در بین تروریست‌هایی که سرمایه‌گذاری هنگفتی با کمک ۸۰ کشور جهان در نبرد با سوریه انجام دادند، خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha