جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هم اندیشی

حوزه/ نشست هم اندیشی مشاوران منطقه ای جامعه المصطفی العالمیه با دانشگاه مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین حسینی رئیس دانشگاه مجازی در نشست  مشاوران منطقه ای جامعه المصطفی العالمیه با دانشگاه مجازی به بیان ضرورت تشکیل جلسات هماندیشی با مشاوران منطقه ای پرداخت و خاطرنشان ساخت: محدودیت های آموزش حضوری و الزامات آن از یک سو و نیاز مردم به فراگیری علوم و فنون از سوی دیگر و پیشرفت های سریع بشر در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات، زمینه بسیار خوبی را فراهم کرد تا فرایند یاد دهی و یادگیری، مرزهای زمان و مکان را در نوردد و گشایش وصف ناپذیری در عرصه تعلیم و تربیت فراهم نماید و به این نیاز انسان امروز پاسخی شایسته دهد.

وی در ادامه ابراز داشت: ظرفیت عظیم بخش های مختلف المصطفی در داخل و خارج از کشور اعم از واحدهای تابع، وابسته، پیوسته و همکار و تشکل های طلاب و دانش آموختگان و... که امکان انتقال مفاهیم و آموزه های دینی به مخاطبان را به صورت گسترده و فراگیر در بستر وب دارا می­باشند؛ لیکن ظرفیت مذکور بدون استفاده مانده است؛ لذا وجود زیر ساخت ها و ظرفیت های بالفعل و بالقوه در دانشگاه مجازی، اعم از زیر ساخت­های علمی، فنی و آمادگی تکثیر و تعمیم امکانات و ظرفیت ها جهت کاهش هزینه های اعزام اساتید، برگزاری دوره های مجازی آموزش زبان فارسی و دوره تمهیدیه، برگزاری دوره های ترکیبی حضوری و نیمه حضوری با بهره­مندی از توان دیگر مراکز در مقاطع تحصیلات تکمیلی و... می تواند نقش مهمی درعرصه فضای مجازی داشته باشد.

در ادامه نشست حجت الاسلام و المسلمین شهامت گفت: امروزه در دهکده جهانی حرکت های علمی فرهنگی و.. تمامی فاصله ها را به سرعت می پیماید لذا این عرصه نبرد در پهنای فضای مجازی بسیار مهم و ارزشمند است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مسئول مرکز مشاوران منطقه ای جامعه المصطفی العالمیه در ادامه ابراز داشت: نبرد فکری وفرهنگی زمینه ساز پیروزی جنگ سخت افزاری است لذا باید با توجه به این امر خطیر از تمامی تجهیزات در جهت پیشبرد اهداف متعالی خود در عرصه تولید محتوا استفاده ببریم.

وی به بیان اهمیت فضای مجازی پرداخت و تصریح کرد: دانشگاه مجازی در عرصه منحصر به فرد و جایگاه بسیار مهمی در فضای مجازی می باشد، چه بسا افرادی بودند که از طریق همین عرصه به اسلام گرایش پیدا کرده اند. پس باید طلاب به سراغ این ظرفیت عظیم بروند و با ارتباط گیری در فضای مجازی مرجع علمی و منطقی را شکل دهند.

همچنین در ادامه حجت الاسلام  امینی گلستانی، با بیان معرفی دانشگاه مجازی ابراز داشت: دانشگاه مجازی جامعه المصطفی از بزرگترین مراکز علمی است که در عرصه فضای مجازی در سطح جهان فعالیت می کند، لذا بیش از 6 هزار دانشجو از 80 ملیت بصورت غیر حضوری در این دانشگاه تحصیل می کنند.

وی در ادامه ابراز داشت: اهمیت تحصیل در فضای مجازی  این است که در شرایط فعلی هزینه تحصیل، اسکان، ویزا و... بسیار بالا است، لذا آموزش آنلاین بسیار طرفدار پیدا کرده است.

حجت الاسلام امینی گلستانی در پایان خاطرنشان ساخت: طلاب باید در عرصه رسانه و فضای مجازی فعالیت داشته باشند، تا بتوانند مفاهیم ناب اسلام را با استفاده از این فرصت به جامعه جهانی القاء کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha