جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مناظره علمی

حوزه/ نماینده حضرت آیت الله سبحانی طی نامه ای از دکتر محمد مجتهد شبستری جهت انجام مناظره دعوت به عمل آورد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر محمد محمد رضائی، نماینده حضرت آیت الله سبحانی، طی نامه ای به دکتر محمد مجتهد شبستری از وی جهت انجام مناظره دعوت به عمل آورد.

بر اساس این گزارش، متن این نامه بدین شرح است:

باسمه تعالی

استاد محترم جناب آقای دکتر محمد مجتهد شبستری،

با اهدای سلام؛

احتراماً بیانیه جنابعالی را در وبسایتان تحت عنوان چرا «مراجع تقلید را به مناظره طلبیدم و چرا آنان نیامدند» قرائت کردم. اهتمام وافر شما به ارائه تفسیر و قرائتی انسانی، معقول و اخلاقی از کتاب و سنت بسیار مبارک است. اما تقاضا دارم که مبانی و استدلال ‌های قرائت خود را در یک مناظره علمی و اخلاقی، به صورت روشن و شفاف و به دور از حواشی غیر ضرور و بدون اهانت به ساحت شخصیت ‌های علمی از جمله مراجع عظام تقلید، در حضور فرهیختگان و اساتید و دانشجویان، ارائه نمایید و اگر نکته ای در اصلاح نظرات شما لازم بود مطرح گردد.

جناب آقای شبستری شما که در پی قرائتی انسانی از کتاب و سنت و اصلاح گری جامعه هستید، سعی نمایید با کمال احترام و ادب و بدون اهانت به دیگران نظرات خود را مطرح نمایید. بر اساس اطلاع اینجانب جنابعالی سال ‌ها در محضر برخی از مراجع تقلید حاضر(دامت برکاتهم) تلمذ نموده‌ اید. آیا در قرائت انسانی و بدون خشونت شما از دین، بی‌احترامی و اهانت به ساحت استاد این گونه روا است؟ نکند خدای ناکرده در قرائت جدید و انسانی جنابعالی از دین، معیاری برای اخلاق وجود ندارد.

اینجانب به عنوان استاد و نیز همکار شما در دانشگاه تهران و نماینده مرجع عالی­قدر حضرت آیت‌الله العظمی سبحانی (دام عزه) (استاد مشترک ما) بار دیگر جنابعالی را به مناظره دعوت می ‌نمایم تا در محیطی علمی و اخلاقی، مبانی قرائت انسانی و بدون خشونت شما از کتاب و سنت را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم و امیدوارم که در این قرائت پیشنهادی شما بحث و مناظره از جایگاه مناسبی برخوردار باشد.

از این رو خواهشمندم به دلایل ناصواب که مورد قبول جامعه علمی نیست، از مناظره طفره نروید و آمادگی خود را هر چه زودتر اعلام فرمایید. و نیز از اصحاب محترم رسانه تقاضا دارم که برای روشنی هر چه بیشتر حقیقت، زمینه انجام مناظره را فراهم نمایند.

منتظر اعلام شما هستم.

خاطرنشان می شود: حضرت آیت الله سبحانی، دکتر محمد محمد رضائی را به عنوان نماینده خود برای مناظرات علمی معرفی کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha