پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سخنرانی آیت الله موسوی جزایری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در اجلاسیه مدیران مدارس و معاونان حوزه علمیه خوزستان، به بیان خاطره‌ای از تدریس وسط میدان جنگ پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در اجلاسیه مدیران مدارس و معاونان حوزه علمیه خوزستان، به مقایسه‌ای میان وضعیت کنونی حوزه علمیه خوزستان تا دوران پیش و پس از انقلاب پرداخت و اظهار داشت: تا پیش از انقلاب شاید حدود ۱۰۰ الی ۱۵۰ طلبه در خوزستان مشغول به تحصیل بود اما امروز پس از گذشته سی‌وهشت سال، بیش از ۱۰ هزار طلبه خواهر و برادر در مدارس علمیه استان مشغول به تحصیل بوده و باید شکرگذار این نعمت بزرگ باشیم.

امام جمعه اهواز، رشد و شکوفایی حوزه‌های علمیه را از برکات انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: امروز مدارس علمیه خوزستان در کنار کمیت، از کیفیت بالایی نیز برخوردار هستند تا جایی که در همه شهرستان‌های استان خوزستان یک یا چند مدرسه علمیه از پایه ۱ تا ۱۰ وجود داشته و به امر مهم تبلیغ و هدایت مردم مشغول هستند.

آیت‌الله موسوی جزایری، تبلیغ در مناطق محروم را یکی از عمده فعالیت‌های ویژه مدارس علمیه دانست و اظهار داشت: مدیران مدارس علمیه علاوه بر اهتمام جدی به تقویت مباحث آموزشی طلاب، به امر تبلیغ نیز توجه خاصی داشته و طلاب را به صورت مستمر راهی فریضه مقدس تبلیغ می‌کردند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، تحصیل در حوزه‌های علمیه و تأمین نیازهای فکری و معنوی جامعه اسلامی را به‌منزله جهاد در خدا توصیف کرد و گفت: بار سنگین هدایت و آموزش دینی مردم بر عهده حوزه‌های علمیه است؛ از این رو اجر و پاداش این فریضه کمتر از جهاد در راه خدا نیست.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه اغلب مساجد استان به برکت حوزه‌های علمیه، امام جماعت داشته و بسیاری از طلاب در قالب سفیران هدایت در مدارس به تدریس و تبیین احکام شرعی و اسلامی مشغول کار و فعالیت هستند، بیان کرد: نباید به وضع فعلی رضایت داد و هر روز باید بتوانیم گام‌های مؤثر و کاراتری در تعالی حوزه‌ها برداشت.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، به بیان مشکلات و مشقات تحصیل در دوران روزهای آغازین انقلاب اسلامی پرداخت و بیان داشت: با آغاز جنگ تحمیلی و آن زمانی که مدرسه علمیه امام خمینی(ره) مرکز اعزام طلاب به جبهه قرار گرفت، تصمیم بر آن گرفتیم تا کلاس‌های درس را در جبهه‌ها برگزار کنیم؛ به همین دلیل پس از هماهنگی‌های صورت گرفته، موافقت شد که درس و بحث‌های طلبگی را در جبهه ادامه دهیم.

وی در ادامه به بیان خاطرات تحصیل و تدریس در ایام جنگ پرداخت و گفت: به یاد دارم یک روز که در زمین وسط پادگان مشغول خواندن «اصول مظفر» بودیم و بحث ما هم به حسن و قبح عقلی رسیده بود، ناگاه هواپیماهای جنگی، گویی که ما را از بالا مشاهده می‌کنند، آتش خود را به صورت وحشیانه‌ای بر سر ما ریختند! از آن طرف هم ضدهوایی های پادگان با آن صدای بلند و گوش خراش جنگنده دشمن را نشانه گرفت و بدین ترتیب، جنگ به اوج خود رسید. در این هنگام برخی از طلاب به نشانه اعتراض بلند شدند و با حالتی عجیب گفتند «حسن قبح عقلی را نخواستیم؛ باید برویم پاسخ این صدام دیوانه و بی‌عقل را بدهیم».

امام جمعه اهواز، تصریح کرد: طلابی که به جبهه‌های نبرد اعزام می‌شدند، تحت عنوان نیروهای رزمی-تبلیغی بود و یک طلبه علاوه بر نبرد با دشمن، وظیفه ارشاد و هدایت رزمندگان را نیز بر عهده داشت.

آیت‌الله موسوی جزایری در پایان اظهار داشت: امروز باید شکرگزار نعمت خداوند باشیم که این‌چنین طلاب فاضل و برجسته‌ای در حوزه علمیه خوزستان مشغول به تحصیل هستند و تربیت شدگان این حوزه، امروز در جای‌جای نظام اسلامی مشغول خدمت‌رسانی و تبلیغ کیان تشیع هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha