جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ بازدید مدیر حوزه های علمیه از از مدرسه علمیه جانبازان

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که جانبازان سهامداران انقلاب اسلامی هستند، اظهار داشت: به برکت نظام اسلامی، دروازه های عالم بر روی ما گشوده شده و دنیا تشنه معارف ناب شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله اعرافی صبح امروز در بازدید از مدرسه علمیه حضرت اباالفضل(ع) قم (جانبازان) و در جمع طلاب این مدرسه علمیه اظهار داشت: از مسئولان این مدرسه علمیه که در طول چندین دهه زحمات بسیاری کشیده اند، کمال تقدیر و تشکر را داریم.

وی ضمن تبریک دهه بصیرت، ابراز داشت: 9 دی نقطه درخشش جدید در تاریخ انقلاب اسلامی ایران بوده و باید گرامی داشته شود؛ نه دی، روزی بود ملت ایران به شکل چشمگیر عمق یک فتنه مخرب و پیچیده را دریافت و برای محو آن به صحنه آمد.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: 19 دی نیز برگ زرینی است که در تاریخ حوزه و قم وجود داشته و مردم قم در این روز خدمت رهبر معظم انقلاب خواهند رسید.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این مطلب که عمل و کار در منطق قرآن به صالح و غیرصالح تقسیم می شود، تصریح کرد: عمل صالح، کار نیکی است که ضوابط و مشخصات آن در فقه و اخلاق تبیین شده و سبب می شود که آن کار نزد خداوند متعال قرب بیشتری پیدا کند.

وی با بیان این مطلب که اعمال به پنج قسم واجب، مستحب، حرام و ... تقسیم می شوند، اظهار داشت: اعمال واجب و مستحب، عناصر و عوامل همراهی دارد که سبب می شود جایگاه آن عمل بالاتر رود.

آیت الله اعرافی ابراز داشت: اولین شاخصی که ارزش عمل را افزایش می دهد، معرفت و شناخت است که دارای اضلاعی می باشد؛ گاهی این معرفت نسبت به حضرت حق است که هرچه بیشتر خدا را بشناسیم، اعمال بالاتر خواهد رفت و از آن به معرفت الله یاد می کنند.

وی خاطرنشان ساخت: دومین ضلع معرفت، معرفت النفس است که عمل انسان با شناخت خود روح بهتری پیدا خواهد کرد.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اینکه اخلاص مقوم اصلی عمل است، تصریح کرد: اخلاص یعنی انسان به نقطه ای برسد که عوامل بیرونی بر روی آن اثر نگذاشته و فقط یک عامل و مغناطیس، روح و جان او را جذب نماید.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بیان داشت: سختی عمل، شاخص سوم است که کار را زیباتر و پررنگ تر خواهد کرد و این مسئله با فعالیت شما جانبازان و عزیزان سنخیت بیشتری دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: کسی که با سلامت کامل به درس رفته با شخصی که با زحمت و گرفتاری همانند شما جانبازان به درس می رود، تفاوت دارد؛ چراکه شما عزیزان با مصرف روزانه چندین قرص مشغول به تحصیل بوده و این مدل از حضور، ارزش عمل شما را بالا می برد.

این استاد حوزه ابراز داشت: شما الگویی برای دیگران می باشید؛ چراکه با مشقت فراوان به جایگاه های مناسبی دست پیدا کرده و امروز در مناصب گوناگون مشغول به فعالیت هستید.

آیت الله اعرافی با تأکید بر اینکه این مدل از مدارس باید به جامعه حوزوی معرفی شوند، خاطرنشان ساخت: انتظار می رود که این مدرسه در این عوامل سرمشق بوده و الگوی دیگران باشد.

وی تصریح کرد: ما همانطور که برای پیشرفت علمی باید برنامه داشته باشیم، توجه بر نکات اخلاقی و فکری خود نیز بسیار مهم است.

مدیر حوزه های علمیه بیان داشت: إعمال مدیریت بر خویش، اساس تمام مدیریت هاست و باید جزو برنامه های ما باشد؛ اگر شخصی در طول تحصیل از برنامه معنوی و اخلاقی محروم باشد، پیشرفت نخواهد کرد و باید بر آن دقت داشته باشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این مطلب که شما عزیزان سهامداران انقلاب اسلامی هستید، اظهار داشت:

اگر هشت سال دفاع مقدس، 200 هزار شهید، 50 هزار جانباز، 50 هزار آزاده، 17 هزار شهید ترور و این همه توطئه های گوناگون در قالب کودتا و تحریم دادیم، انقلابی اسلامی به دست آورده ایم که به برکت آن دروازه های عالم بر روی ما گشوده شده و دنیا تشنه معارف ناب شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان ابراز داشت: بنده قریب به 30 سال است که ارتباط با دنیا داشته و برکت انقلاب اسلامی را در تک تک کشورهای جهان مشاهده کرده ام.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha