سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آسیب های اجتماعی

حوزه/ عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی خراسان شمالی گفت: یکی از راه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی، پیشگیری «دین محور» است و مطمئنا تقویت باورهای دینی منجر به سالم سازی جامعه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، رامتین جهانگیری، عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی خراسان شمالی در کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی که با حضور روحانیون و ائمه جماعات مساجد، مبلغات، مسئولان تشکلهای دینی، مداحان و مسئولان هیئات مذهبی، در شهرستان مانه و سملقان برگزار شد، گفت: بالا بردن سطح آگاهی و اطلاع رسانی نخستین قدم در پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی ما از برگزاری این کارگاه ها پیشگیری ازآسیب های اجتماعی است، ابراز داشت: اعتیاد به عنوان یک آسیب بزرگ اجتماعی به شمار می رود.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه در بحث مواد مخدر، امنیت و احساس امنیت باهم رابطه مستقیم دارند، افزود: مواد مخدر و  وجود افراد معتاد، احساس امنیت را در جامعه پایین می آورد.

جهانگیری با اشاره به اینکه بهترین راه مبارزه با مصرف موادمخدر، پیشگیری و آگاه سازی جامعه از خطرات و مضرات اعتیاد است، گفت: یکی از راه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی، پیشگیری دین محور است و مطمئنا تقویت باورهای دینی منجر به سالم سازی جامعه خواهد شد.

وی با بیان اینکه خانواده ها و والدین باید فرزندان خود را نسبت به خطرات اعتیاد و موادمخدر آگاه کنند، افزود: در کنار خانواده، آموزش و پرورش و دانشگاه ها در آگاه سازی افراد جامعه در رابطه با خطرات مواد مخدر نقش تاثیرگذاری دارند.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: اعتیاد به عنوان یک آسیب بزرگ اجتماعی، علاوه بر اینکه جوانان زیادی را مورد هدف قرارداده، سبب بروز ناهنجاریهایی در جامعه نیز می شود که باید با اطلاع رسانی صحیح و به موقع ازشیوع این پدیده شوم پیشگیری کرد.

وی با بیان اینکه بحث پیشگیری نیاز به عزم ملی دارد، گفت: همه مردم خصوصا روحانیون و معلمان بایستی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی اهتمام جدی داشته باشند.

جهانگیری تصریح کرد: آموزش مهارتهای زندی از جمله مهارت « نه گفتن » و «حل مسئله» حتما باید از دوران کودکی به کمک مشاوران و روانشناسان و والدین صورت بگیرد.

وی، احتمال درگیرشدن فرزندان طلاق، به دامن اعتیاد را بسیار بالاتر از سایر افراد جامعه دانست و گفت: چنانچه مسئولان دستگاه های مختلف اعلام آمادگی کنند مراکزدرمان اعتیاد استان وسازمان نظام پزشکی بجنورد با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر آماده برگزاری کارگاه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی و آموزش مهارت های زندگی دارند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha