جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تهدید به مرگ شاهدی که فیلم جنایت سرباز اسرائیلی را منتشر کرد

حوزه/ فعال مدنی فلسطینی که از صحنه جنایت سرباز اسرائیلی هنگام قتل یک فلسطینی مجروح در الخیلی فیلم گرفته بود، پس از محکوم شدن وی، از ترس جان به سر می‌برد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» ، عماد ابوشمسیه، فعال مدنی فلسطینی که ماه مارس گذشته از صحنه جنایت سرباز اسرائیلی هنگام اعدام خیابان یک فلسطینی مجروح در الخلیل فیلم گرفته بود، پس از محکوم شدن این سرباز اسرائیلی روز گذشته در دادگاه گفته است که بارها مورد تهدید قرار گرفته و از ترس جان به سر می‌برد.
ابوشمسیه گفت: در یک یادداشت که به دست من رسیده نوشته شده بود که من را قطعا خواهند کشت. به علاوه اعضای خانواده این سرباز اسرائیلی به حریم خانه من تجاوز کرده‌اند. آن‌ها به زور به خانه من وارد شده و از من خواستند که به دادگاه بروم و شهادتم را عوض کنم. من صدها پیام تهدیدآمیز نیز از سوی شهرک‌نشینان اسرائیلی دریافت کرده‌ام. آن‌ها بارها سعی کرده‌اند به من رشوه بدهند یا مرا متقاعد کنند که شهادتم را در دادگاه عوض کنم. نظامیان اسرائیلی نیز روز دادگاه خانه مرا به محاصره درآورده و مانع صحبت من با خبرنگاران شدند.
در یک راهپیمایی اعتراضی توسط اقوام عبدالفتح الشریف، مقتول جنایت سرباز اسرائیلی در الخلیل، ابو شمسیه به خبرنگاران گفت: پس از اینکه ویدئوی فیلم‌برداری شده توسط من در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و نگاه جهانیان را به خودش جلب کرد، صدها پیام تهدید به مرگ دریافت کردم.
در این ویدئوی هولناک، یک جوان فلسطینی که به خاطر جراحات شدید بر کف خیابان افتاده، توسط سرباز اسرائیلی مسلح اعدام می‌شود.
امجد نجار مدیر جامعه زندانیان فلسطینی در الخلیل نیز گفت که پیام‌های تهدید علیه شمسیه را دیده و معتقد است که باید کمیته‌ای برای محافظت از او تشکیل شود.
گفته می‌شود که یک روز پس از قتل و انتشار ویدئوی این جنایت در شبکه‌های اجتماعی، شهرک‌نشینان صهیونیست خارج از خانه ابوشمسیه تجمع پیدا کرده و با پرتاب سنگ و تهدیدهای مکرر خانه و کاشانه او را پی در پی مورد هجوم قرار دادند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha