جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله اعرافی در مراسم تودیع و معارفه رئیس مؤسسه آموزش عالی بنت‌الهدی

حوزه/ مراسم تودیع و معارفه رئیس مؤسسه آموزش عالی بنت الهدی با حضور آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله اعرافی در مراسم تودیع و معارفه رئیس مؤسسه آموزش عالی بنت‌الهدی ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت‌گرفته در این مجموعه؛ به ویژه مرحوم آیت‌الله آصفی و خیرینی که در پایه‌ریزی این مؤسسه نقش بسزایی داشتند، از زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین صفورایی در مدت ریاست این مؤسسه، تقدیر و برای وی در جایگاه جدید آرزوی توفیق نمود.

وی همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کاویانی را یکی از فضلای شایسته و خوش‌سابقه در حوزه علمیه دانست و گفت: وی سابقه مدیریت در مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی و مؤسسه آموزش زبان و فرهنگ‌شناسی را داشته که کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشته است.

رئیس المصطفی در ادامه به بیان نکاتی درباره مؤسسه آموزش عالی بنت‌الهدی پرداخت و ابراز داشت: المصطفی در زمینه آموزش بانوان، دارای نگاهی راهبردی، عمیق و همه‌جانبه است و با تربیت نزدیک به 10 هزار طلبه خواهر از یکصد ملیت مختلف در نظام آموزشی خود، پرورش یک نسل از مبلغان فاضل و فرزانه از بانوان را در سطح بین‌المللی هدف‌‌گیری نموده است.

وی با تأکید بر پافشاری المصطفی در ارتقای کیفی تربیت خواهران طلبه، خاطرنشان ساخت: در این حرکت بزرگ، مؤسسه آموزش عالی بنت‌الهدی نقش کلیدی دارد و در طراحی‌های جدید جامعه‌المصطفی، این مؤسسه، نقش یکی از مراکز صفی– ستادی را در ایجاد گنجینه‌ای از ارتباطات و الگوها ایفا خواهد نمود.

مدیر حوزه های علمیه افزود: از مؤسسه آموزش عالی بنت‌الهدی انتظار می‌رود ارائه‌دهنده الگوی زن مسلمان و خانواده در طراز ارزش‌های اسلامی و تربیت‌کننده مبلغان و راهبران اندیشه دینی در مقیاس جهانی باشد و نقشی موج‌آفرین در مسیر انتشار اندیشه اسلامی- اهل بیتی(علیهم‌السلام) و گفتمان انقلاب اسلامی در جهان ایفا نماید.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: بی‌شک، دست یافتن به این جایگاه، اقتضائاتی دارد که بازشناسی و ارائه سیره سه نور پاک خاندان عصمت و طهارت، حضرت خدیجه(س)، حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت زینب(س)، به عنوان الگوی زن مسلمان به جهان، در این زمینه واجب و ضروری است.

وی، با اشاره به آمادگی جامعه‌المصطفی برای پذیرش و بررسی هرگونه طرح و پیشنهادی برای ارتقای نظام آموزشی، بیان کرد: انتظار می‌رود مؤسسه آموزش عالی بنت‌الهدی، پیشگام در بازنگری و ارائه طرح‌های خلاقانه و مبتکرانه به منظور ارتقاء نظام آموزشی جامعه‌المصطفی با نگاه بین‌المللی و متناظر با شئون حوزوی، نیازهای روز جهان و اقتضائات بانوان باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه فضای فرهنگی و اخلاقی مؤسسه آموزش عالی بنت‌الهدی، باید متناسب با هویت حوزوی و با رعایت همه دقت‌های لازم در مراودات خواهران و برادران باشد، اظهار داشت: این مؤسسه باید نمونه کاملی از ارزش‌های اسلامی در همه ابعاد اخلاقی به شمار رود؛ جامعه‌المصطفی، مرکزی حوزوی است و با صراحت اعلام می‌نماییم از هیچ کدام از شئون اسلامی و حوزوی خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

وی با اشاره به روند مناسبی که در زمینه واسپاری امور مؤسسه آموزش عالی بنت‌الهدی به خواهران شکل گرفته است، خواهان ادامه و تقویت این حرکت شد و افزود: در موضوع تحصیلات تکمیلی، از گروه‌ها انتظار می رود از حفظ کیفیت علمی رشته‌ها صیانت نموده و در زمینه تقویت بنیه علمی طلاب، از هیچ کوششی دریغ نکنند.

آیت‌الله اعرافی، در پایان، رفع کاستی‌های موجود در زمینه پرورش نخبگان، ارتقاء کیفیت تولید مقالات، مجلات و کتب، ارتباط با دانش‌آموختگان و صرفه‌جویی و رعایت اقتصاد علمی و پژوهشی را از دیگر نکات مهم برشمرد و با تأکید بر ضرورت توجه به اسناد پنج ساله جامعه‌المصطفی افزود: در دنیای امروز، مدیریت باید راهبردی و به دنبال پایش و رفع مداوم مشکلات و چالش‌ها باشد و با توجه به سابقه حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کاویانی، انتظار می‌رود وی با نگاه مدیریتی متکی بر مشورت، رایزنی و دریافت نظرات خود، در ادامه این مسیر موفق باشد.

شایان ذکر است در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین صفورایی، رئیس پیشین مؤسسه آموزش عالی بنت‌الهدی، ضمن آرزوی موفقیت برای مدیر جدید مؤسسه، گزارشی از عملکرد خود در 77 ماه حضور در سمت ریاست مؤسسه ارائه نمود.

وی ، ضمن تقدیر از همه اساتید، طلاب، کارشناسان و کارکنان مؤسسه، اشتغال به تحصیل یک هزار و 537 طلبه یکی از دست‌آوردها دانست و گفت: در مدت مسئولیت بنده در این مؤسسه، یک هزار و 930 طلبه جذب و از این تعداد، یک هزار و 891 نفر دانش‌آموخته شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفورایی، با اشاره به تغییر نسل مؤسسه در مدت مسئولیتش، اظهار داشت: تا قبل از آغاز مسئولیت بنده، 27 مدرک رسمی صادر شده بود که در این مدت، 544 مدرک تحصیلی جدید نیز صادر شده است.

وی یادآور شد: همچنین میزان بانوان مدرس در این مؤسسه از 17 درصد به 83 درصد افزایش یافت که نشان‌دهنده عزم مسئولان مؤسسه در واسپاری امور به بانوان گران‌قدر است.

رئیس پیشین مؤسسه با بیان اینکه در زمینه پژوهش تلاش شد تا مجله مطالعات زنان و خانواده به رتبه علمی- پژوهشی دست یابد، از موفقیت مؤسسه در این زمینه خبر داد و درباره فعالیت‌های مؤسسه در زمینه فرهنگی- تربیتی خاطرنشان ساخت: حافظان قرآن کریم در این مؤسسه، از 135 نفر به 330 نفر افزایش یافته است که 56 نفر از این عزیزان، حافظ کل قرآن هستند؛ همچنین 87 مربی اخلاق به برگزاری هزار جلسه برای 957 طلبه همت گماشتند که 73 درصد طلاب مؤسسه را شامل می‌شود.

وی ابراز داشت: در حال حاضر 148 کارمند در این مؤسسه مشغول به فعالیت هستند که 124 زن و 26 مرد بوده و فضای آموزشی مؤسسه نیز با کمک خیرین به 2 هزار و 330 متر مربع افزایش پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفورایی، در پایان، برای ریاست جدید مؤسسه آرزوی توفیق و سربلندی نمود و ابراز امیدواری کرد که شاهد رشد و ترقی هر چه بیشتر مؤسسه در دوران ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کاویانی باشیم.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کاویانی، رئیس جدید مؤسسه، ضمن تقدیر از تلاش‌های رئیس پیشین موسسه، به گوشه‌هایی از برنامه‌ها و راهبردهای جدید مؤسسه اشاره کرد.

شایان ذکر است در پایان این مراسم، با اهدای لوحی، از زحمات و تلاش‌های حجت‌الاسلام والمسلمین صفورایی در سمت ریاست مؤسسه تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha