جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دوازدهمین شماره افق پارسایی

حوزه/ هفته نامه "افق حوزه" در چهارصدو نود و پنجمین شماره خود ویژه نامه اخلاق اسلامی " افق پارسایی " را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، برخی از عناوین این ویژه نامه شامل: «وصایای آموزنده امام حسن مجتبی‌ علیه‌السلام»، « 15 حدیث در افق پارسایی 12»، « درباره این روز تمام تلاش خود را به کار ببر!»، «توصیه‌ های امام رئوف حضرت علی ‌بن موسی ‌الرضا‌ علیه‌ السلام به شیعیان»، « حبّ دنیا چگونه به تکفیر امام زمان عجل ‌الله ‌تعالی ‌فرجه ‌الشریف منجر می ‌شود؟!»، «به زیارت نرو، قرض مردم پرداخت کن!»، «اگر نعمت فراوان نیست قطعاً بدانیم که شکر نکرده ‌ایم»، «جواهر قناعت» می باشد.

«شیوه نقد علمی را از میرزا جواد آقا تهرانی بیاموزیم» عنوان مطلبی است که در این ویژه نامه ارائه شده است. در این نوشتار می خوانیم: عالم ربانی، مرحوم حضرت آیت الله‌ میرزا جواد آقا تهرانی‌ (ره) در مقام علمی وقتی می ‌خواستند، نظریه عالمی را رد کنند، هیچ‌ گاه با نگاه تحقیر یا توهین مطلبی را نمی ‌گفتند و مواظب بودند هتک حرمت بزرگان نشود. در همین ارتباط یک روز هنگام درس، اشکالی به گفته ‌های صاحب جواهر داشتند، ابتدا آن ‌قدر از ایشان تعریف و تمجید نمودند و گفتند: صاحب جواهر کسی است که اسلام را زنده کرده و خدمات ارزنده ‌ای به جامعه اسلامی نموده، کتب گرانقدری را تألیف نموده و خیلی تعریف ‌های دیگر، سپس فرمودند: حالا من هم یک «نقدی» به گفته ‌های ایشان دارم و بعد اشکال ‌شان را بیان کردند.

مرحوم میرزا جواد آقا تهرانی با نهایت ادب و متنانت، وقتی در جلسات بزرگان و علما بودند، اگر سؤالی پیش می ‌آمد، سکوت اختیار می ‌نمودند تا دیگر بزرگان جواب بدهند و این به خاطر ادب و احترامی بود که برای آن‌ ها قائل بودند و اگر اظهارنظری می ‌کردند و کسی می ‌گفت شما اشتباه کردید، یا خودشان می ‌فهمیدند که اشتباه نمودند، علناً می ‌فرمود: «من اشتباه کردم» و این جمله را بدون خجالت می ‌فرمود.

«ارزش قرض دادن»، «زیارت مستحب، اما دروغ حرام است»، «حسن ظن به خدا در سلوک عارفان»، «تأثیر لقمه حلال و حرام»، «نماز جماعتی که بساط عیش و نوش را جمع نمود»، «احترام احادیث اهل ‌بیت اطهار‌ علیهم ‌السلام مانند قرآن کریم لازم است»، «الگویی برای قضات»، «هیچ گناهی صغیره نیست» برخی دیگر از عناوین این ویژه نامه را تشکیل داده است.

علاقه مندان جهت تهیه نشریه به نشانی: قم، بلوار جمهوری، کوچه 2، پلاک 15 مراجعه کرده و یا با شماره تلفن: 02532900538 تماس بگیرند.

پایگاه اطلاع رسانی هفته نامه به نشانی: www.ofoghhawzah.ir در دسترس کاربران قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha