جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ایت الله مکارم

حوزه/ تجربه نشان داده در هر مکانی مسائل عبادی در کنار موضوع فرهنگ قرار گرفته تاثیر گذار آن نیز چندین برابر بوده مانند موسسه تخصصی شیعه در جمکران که در کنار مسجد مقدس جمکران قرار گرفته و شاهد اثر بخشی آن نیز هستیم.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری«حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار آقای پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشورمان در عراق، که در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد، از  فعالیت  اعضای ستاد در باز سازی و توسعه حرمین شریفین در عراق تقدیر  و تشکر کردند و گفتند: این فعالیت ها به دلیل برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نذورات مردم است.

این مرجع تقلید در ادامه بر ضرورت فعالیت صحیح  عمرانی بر اساس نظام مهندسی تاکید کردند و اظهار داشتند: نباید به بهانه سریع تر کار کردن و زود به پایان رسانیدن فعالیت های عمرانی از محکم بودن بنا ها کاسته شود.

معظم له بیان داشتند: تشریفاتی که در باز سازی حرمین بکار گرفته می شود، لازم است در حد اعتدال باشد تا بهانه ای به دست دیگران داده نشود.

 ایشان افزودند: نکته دیگر توجه به ورودی و خروج های زائرین است، این ورودی و خروجی به گونه ای باشد که در مواقع  اضطرار بتوان از آن استفاده کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه لازم است در باز سازی حرمین شریفین در نجف، کربلا، کاظمین و سامراء، برای زنان هم جای مستقلی برای رفت وآمد و انجام عبادت در نظرگرفته شود، بر  لزوم توجه به مسائل فرهنگی مانند احیای مساجد، حوزه و کتابخانه های مجهز برای زائرین در این حرمین شریفین تاکید کردند.

 ایشان با بیان این که نباید از نقش تاثیر گذار مسائل عبادی در کنار مسائل فرهنگی غافل شد افزودند: تجربه  نشان داده در هر مکانی مسائل عبادی در کنار موضوع فرهنگ قرار گرفته تاثیر گذاری آن نیز چندین برابر بوده، مانند موسسه تخصصی شیعه شناسی در جمکران که در کنار مسجد مقدس جمکران قرار گرفته و شاهد اثر بخشی آن نیز هستیم.

این مرجع تقلید ابراز داشتند:  نکته دیگر حفظ معماری سنتی و اسلامی  و شناسامه دار کردن معماری اسلامی است. نباید معماری اسلامی را بامسائل دیگر آمیخته کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشتند: باید این  فعالیت ها اطلاع رسانی شود تا مردم بدانند و به کمک بیایند و قطعا اگر اطلاع داشته باشند بیشتر کمک  خواهند کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha