شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله اعرافی - حکم - پیام

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: حضور روحانیون شاغل در دستگاه ها و نهادهای مختلف کشور، باید نمادی از مدیریت جهادی و انقلابی الگو باشد و در عین حال منبر و کرسی ابلاغ رسالت الله تلقی گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، در پیامی به همایش روحانیون شاغل که امروز در امامزاده یحیی(ع) سمنان برگزار شد، بر حرکت هدفمند این روحانیون تأکید کرد.

متن کامل این پیام که توسط حجت الاسلام و المسلمین محمود ملک دار مدیر مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه سراسر کشور قرائت شد، به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

محضر حضرات علمای اعلام و آیات عظام و حجج اسلام و روحانیون گرامی و حاضران در آن محفل روحانی عرض سلام، ادب و ارادت و اخلاص دارم و از برگزار کنندگان و شرکت کنندگان کمال امتنان دارم.

رسالت های روحانیت و حوزه در همه زمان ها سنگین و بزرگ بوده است؛ اما در عصر جدید و دنیای معاصر و در روزگار نظام اسلامی حساس تر و سترگ تر است.

حضور پرورش یافتگان حوزه علمیه در نظام اداری یکی از مهم ترین و حساس ترین آنها به شمار می رود و این حضور باید نمادی از مدیریت جهادی و انقلابی و اسلامی و الگو باشد و در عین حال منبر و کرسی ابلاغ رسالت الله تلقی گردد و از همه آسیب های کاری و اداری مصون بماند؛ این همه را باید در سایه اخلاص و ایثار روحانیون شاغل و لطف خداوند متعال صیانت نمود.

 به فضل الهی آن عزیزان در آن استان ایمانی و انقلابی، مصداق این الگوی متعالی حضور سرآمد روحانیت در عرصه خدمت به نظام و مردم هستند و حوزه هم قدردان و سپاسگزار یکایک سروران گرامی است.

ارتباط حوزه علمیه با دانش آموختگان و تعامل علمی و عاطفی دوجانبه از اصول راهبردی مهمی است که بایستی تداوم و گسترش و عمق بیابد و وظیفه حوزه برقراری این ارتباط و تسهیل تداوم آن و وظیفه دوستان استمرار در حرکت و رشد علمی، معرفتی و اخلاقی است و مرکز مهم امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه این مسئولیت مهم را دنبال می کند و جای تقدیر و تشکر دارد.

وآخر دعوانا أَنِ الْحَمْدُلِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِین

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

علیرضا اعرافی

7/11/1395

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha