پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله یزدی

حوزه / رئیس شورای عالی جامعه مدرسین گفت: تأثر من بیشتر به این خاطر است در شرایطی که مردم تهران، بلکه مردم کشور از حادثه پلاسکو غمگین و نگرانند؛ در این شرایط تشکیلات وزارت ارشاد، برنامه می‌‌گذارد و به برندگان موسیقی جایزه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، آیت الله یزدی در ابتدای درس خارج فقه خود با اشاره به برگزاری جشنواره موسیقی فجر اظهار داشت: وزارت ارشاد در بحث موسیقی همیشه به فتوای مقام معظم رهبری اشاره می کند، اما آنها به بخش خاصی از فتوا استناد می کنند. در حالی که متن فرمایش رهبری این است که چون حلال و حرام مخلوط است و در حقیقت مثل ابزار مشترک است، بنابراین ترویج موسیقی جایز نیست.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین افزود: ترویج، یعنی کاری بکنیم که موسیقی در جامعه رواج پیدا کند و این قطعا جایز نیست. تذکرات متعددی در این خصوص داده شده، اما ظاهرا توجهی به این تذکرات نمی شود.

آیت الله یزدی با اشاره به عدم توجه به فتوای رهبر انقلاب و نیز برگزاری جشنواره و اهدای جوایز به اهالی موسیقی اظهار داشت: من شخص وزیر ارشاد را متهم نمی کنم، اما مجموعه وزارت ارشاد به فتوای رهبری عمل نمی‌کنند و به مبانی شرعی و نظرات رهبری توجه نمی‌کنند که این یک بحث است، اما تأثر من بیشتر به این خاطر است که در شرایطی که مردم تهران بلکه مردم کشور از حادثه پلاسکو غمگین و نگرانند؛ در این شرایط تشکیلات وزارت ارشاد، برنامه می‌‌گذارد و به برندگان موسیقی جایزه می‌دهد.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین تاکید کردند: توقع این بود که حداقل شرایط را کمی رعایت کنند، ملاحظه مردمی را بکنند که به خاطر مفقودین و قربانیان حادثه پلاسکو غمناک و مصیبت زده هستند، اما آنها با خیال راحت جشن می‌گیرند و موسیقی راه می‌اندازند.

آیت الله یزدی در ادامه با اشاره به لزوم امر به معروف و نهی از منکر و تبیین حقایق برای جامعه اظهار داشت:  از مقام معظم رهبری سؤال کردم، ایشان فرمود، من جلوی تبیین را نمی گیرم، قضایا را برای مردم تبیین کنید و آنچه را که وظیفه دارید برای مردم بگویید. لذا بدون ایجاد اختلاف، مسائل و حقایق را باید گفت.

ایشان در پایان ضمن تاکید مجدد بر اهمیت توجه به تذکرات رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام اظهار داشت: منکرات را وقتی آدم می‌بیند نباید در برابرش بی‌تفاوت باشد، حداقل باید گفت و منتقل کرد و این تذکرات بی‌تأثیر نیست، تا مسئولان مربوطه متوجه بشوند و رعایت ‌کنند تا خدای ناکرده خداوند متعال ما را بخاطر این بی توجهی عقاب نکند.

وی خاطرنشان کرد: چرا که در روایات عدیده داریم که اگر خداوند قدرتی به شما رساند و از این قدرت سوء استفاده کردید بالاخره خدا مجازات می‌کند. بنابراین حالا که اسلام و حکومت اسلامی به دست‌مان آمده باید وظایف‌مان را به درستی بشناسیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha