جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اعتصاب بیش از یک هزار مغازه دار یمنی در اعتراض به ترامپ

حوزه/ بیش از ۱ هزار مغازه دار و صاحبان خواربار فروشی در یمن در اعتراض به سیاست‌های ضدمسلمانان در آمریکا، امروز مغازه‌های خود را تعطیل می‌کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از metro، بیش از 1 هزار مغازه دار یمنی در نیویورک امروز در اعتراض به سیاست‌های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ممنوعیت ورود مسلمانان به این کشور، دست به اعتصاب زده و فروشگاه‌های مواد غذایی شان را تعطیل می‌کنند.

به گفته برگزارکنندگان این اعتصاب، 1 هزار تن از مغازه داران و خواربار فروشان یمنی در پنج منطقه نیویورک با تعطیل ساختن مغازه‌ها و فروشگاه‌های کوچک و بزرگشان قصد دارند نقش حیاتی مردم یمن را در زندگی روزمره مردم آمریکا نشان دهند. این مغازه‌ها قرار است از ظهر تا ساعت 8 شب روز پنج شنبه در اعتراض به سیاست‌های ضداسلامی ترامپ به حالت تعطیل درآیند.

قرار است در ساعت 5:15 عصر نیز تظاهراتی در بروکلین برگزار شده و جامعه یمنی‌های آمریکا پس از برگزاری نماز، دست به تظاهرات خواهند زد. بعد از نماز بازرگانان یمنی و خانواده های آنها تجربیات شخصی خود را به اشتراک گذاشته و روایت زندگی دوستانی که حضور ندارند بیان می‌کنند.

دبی المنتظر، عضو هیئت مدیره شبکه جامعه مسلمان و یکی از سازمان دهندگان تجمع گفت: در ابتدا می‌خواستیم از ساعت 8 صبح مغازه‌ها را ببندیم اما مغازه‌داران حاضر نبودند برای مشتریان صبحگاهی‌شان که هر روز از آن‌ها قهوه می‌خرند مشکل ایجاد کنند. مغازه‌داران یمنی چنین آدم‌هایی هستند که حتی زمانی که زندگی‌شان توسط آمریکایی‌ها زیر و رو شده حاضر نیستند زندگی روزمره کسانی را که هر روزه به آن‌ها خدمت می‌کنند بهم بزنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha