جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 آیت الله غیاث الدین طه محمدی

حوزه / آیت الله طه محمدی گفت: رهبر معظم انقلاب هر ساله شعرا را در یک جلسه دور هم جمع می کنند و این یک تکلیف شیعی است، چرا که بیشتر ائمه(ع) دیوان شعر دارند و انسان نمی تواند از ادبیات فاصله بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان آیت الله غیاث الدین طه محمدی، امام جمعه همدان، امروز در دیدار با شورای مدیران استان همدان که به مناسبت مراسم رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب در همدان برگزار شد با اشاره به اهمیت ادبیات در جامعه، اظهار داشت: باید تمام توان خود را برای احیای ادبیات به کارگیری کنیم.

وی افزود: مشکلاتی مانند جنگ تحمیلی و تحریم های ناعادلانه نباید در این زمینه تاثیر داشته باشد و ادبیات باید کار خود را انجام دهد و این بازاری است که دنیا جایگاه ویژه ای داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در همدان ادامه داد: نشیب و فرازها سبب شد که ادبیات به حاشیه برود ، اما  رهبر معظم انقلاب همچنان که به همه اوضاع کشور و جهان احاطه دارند به مسائل ادبی جامعه نیز توجه دارند و از بزرگان استان انتظار می رود که به عنوان مسلمان به عنوان پاسبانان سنگر ادبیات به میدان بیایید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نهج الابلاغه که اخت القرآن است، تجلی ادبیات امام علی(ع) است و باید این روش و مسلک در پیش گرفته شود.

آیت الله طه محمدی گفت: رهبر معظم انقلاب هر ساله شعرا را در یک جلسه دور هم جمع می کنند و این یک تکلیف شیعی است چرا که بیشتر ائمه(ع) دیوان شعر دارند و انسان نمی تواند از ادبیات فاصله بگیرد.

وی در پایان گفت: آبروی شهر همدان در گرو احترام به بزرگان شهر است و انتظار است که مانند تشییع شهید همدانی مراسم تقریظ رهبر معظم بر کتاب های شهدای همدان باشکوه برگزار شود.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha