پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مصباح عاملی مدیر حوزه خراسان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عاملی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر کوتاه تر شدن مدت تحصیل در حوزه، گفت: دوره‌ تحصیل در حوزه باید کوتاه تر و با رویکرد تخصصی و مبتنی بر استعداد افراد اجراء شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام المسلمین سید مصباح عاملی، امروز در دیدار عمومی با روحانیون، اساتید و طلاب شهرستان قاین، با تبریک ایام دهه فجر انقلاب، اظهار داشت: امام خمینی(ره) اسلام را بر محور توحید عرضه کرد و براین اساس انقلاب اسلامی معجزه قرن لقب گرفت.

مدیر حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: اسلام الهی، ناب و خالص، اسلامی است که درآن به جز خدا هیچ چیز دیگری مطرح نیست و عدالت گستری و حفظ کرامت انسانی از شاخصه های بارز آن است.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی در ادامه با بیان اینکه حوزه در طول تاریخ محور حرکت تشییع بوده است، بیان داشت: امروزه از حوزه ها با سربلندی وافتخار به عنوان محور حرکت های جهانی یاد می‌شود.

وی افزود: در حوزه‌های علمیه از پول‌ و مادیات خبری نیست، اما به جای آن احیای دین وجود دارد، لذا طلبه باید ابتدا که وارد حوزه می‌شود، تکلیف خود را روشن کند، تا افق و نگاه دینی در زندگی او حکم فرما شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه سیر طلبگی در بخش های مختلف باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: اندیشه و عمل یکی از راهبردهایی است که طلبه باید به آن توجه کند و به بیانی دیگر نخستین گام طلبگی این است که تکلیف خود را در این جایگاه بدانیم.

 عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان بر استعداد سنجی نیز طلاب تاکید کرد و ابراز داشت: مسئولان حوزه‌ها باید میزان استعداد طلاب را مشخص کنند، تا استعدادهای نخبه هدر نروند .

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر کوتاه تر شدن مدت تحصیل در حوزه، گفت: دوره‌ تحصیل در حوزه باید کوتاه تر و با رویکرد تخصصی و مبتنی بر استعداد افراد اجراء شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان، مردمی بودن حوزه و اعتماد مردم به روحانیت را سرمایه بزرگی خواند و تصریح کرد: اگر طلبه و روحانی خلق وخوی مردمی نداشته باشد، مردم از او تبعیت نمی‌کنند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha