جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مولداوی

حوزه/ دولت مولداوی در شرق اروپا مدعی شد که یک گروه تروریستی را به جرم ترویج افراط‌گرایی در اینترنت و حمل سلاح‌های غیرمجاز منحل کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از نیویورک تایمز، دولت مولداوی در شرق اروپا مدعی شد که یک گروه تروریست افراط‌را را در این کشور منحل کرده است.

آژانس اطلاعاتی مولداوی اعلام کرد یک گروهک تروریستی را به جرم ترویج ایدئولوژی افراطی اسلامی در اینترنت و داشتن سلاح‌های غیرمجاز شناسایی و منحل کرده است.

سرویس اطلاعات و امنیت کشور مولداوی روز چهارشنبه گفت افسران پلیس روز چهارشنبه تعدادی از خانه‌های شهروندان در شمال شرقی شهر سوروکا را تفتیش کرده و تعدادی تپانچه، تفنگ‌های نیمه اتوماتیک و سلاح‌های دیگر از منازل این افراد مصادره کرده‌اند.

به گفته این سازمان اعضای این گروه متهم به داشتن ایدئولوژی افراط‌گرایی در شبکه‌های اجتماع، اماکن دیگر و در اختیار داشتن غیرقانونی اسلحه هستند.

این سازمان جزئیات بیشتری درباره تعداد مضنونین و چگونگی بازداشت این افراد ارائه نداد. طبق قانون این کشور این افراد در صورت اثبات اتهام ممکن است به 7 سال زندان متهم شوند.

جمهوری مولداوی  کشوری محصور در خشکی در اروپای شرقی است که از غرب با رومانی و از شرق با اوکراین همسایه است. مرزهای مولداوی با رومانی در راستای رودهای پروت و دانوب کشیده شده‌است. این کشور از سال ۱۹۴۵ تا ۱۹۹۱ با نام جمهوری شوروی سوسیالیستی مولداوی بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بود و در ۲۷ اوت ۱۹۹۱ اعلام استقلال نمود. پایتخت مولداوی شهر کیشیناو است. بر اساس سرشماری سال ۲۰۰۴ در این کشور ۹۳٫۳٪ مردم مولداوی پیرو کلیسای ارتدوکس شرقی هستند.    

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha