جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رمضان عبدالله دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین

حوزه/ العوری گفت: جنبش فتح به تمام رهبران مقاومت که حقیقت را برای مردم بازگو می کنند حمله می کند در صورتی که رهبران مقاومت فقط به افشاگری در مورد نقش تشکیلات خودگردان و حمایت آنها از اشغالگران می پردازند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روز گذشته رمضان عبدالله دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین از سخنرانان کنفرانس حمایت از فلسطین در تهران بود که در سخنان خود ضمن انتقاد از تشکیلات خودگردان و سازمان آزادسازی فلسطین گفت: دولت خودگردان فلسطین برای مردم فلسطین کاری انجام نمی دهد و عملکرد ضعیفی در فلسطین دارد و ماموریت آن حفظ امنیت رژیم صهیونیستی است و اگر گاهی گریه هایی را از طرف دولت خودگردان می شنویم، صرفا شعار است. کسی که مطیع اوامر رژیم صهیونیستی است و در شهرک های صهیونیستی و غصبی زندگی می کند، چگونه می تواند از مردم فلسطین حمایت کند؟!

وی همچنین گفت امروز پرده توهم از مقابل چشمان مردم کنار رفته و مذاکرات سازش به پایان رسیده و مردم فلسطین نمی پذیرند سرزمین های آنها اشغال شده باشد و صهیونیست ها برای یهودی سازی کل سرزمین فلسطین اقدامات خود را انجام دهند.

در واکنش به این بخش از سخنان دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین، جنبش فتح با صدور بیانیه ای مدعی شد سخنان عبدالله، نوعی سقوط اخلاقی است و وی نباید در کنفرانس تهران از تشکیلات خودگردان انتقاد می کرد.

اما در مقابل جنبش فتح، احمد العوری از رهبران جهاد اسلامی فلسطین در کرانه باختری، ادعاهای جنبش فتح علیه رمضان عبدالله را اظهاراتی بی ارزش دانست که هیچ موافقی در میان مردم فلسطین ندارد.

وی افزود: فتح نمی تواند سخنان عبدالله را این گونه توصیف کند؛ چراکه این کار آنها حمله به رهبران فلسطین است.

العوری ادامه داد: البته جنبش فتح به تمام رهبران مقاومت که حقیقت را برای مردم بازگو می کنند حمله می کند در صورتی که رهبران مقاومت فقط به افشاگری در مورد نقش تشکیلات خودگردان و حمایت آنها از اشغالگران می پردازند.

وی ادامه داد: اقدامات اشغالگران در کرانه باختری با همکاری و هماهنگی تشکیلات خودگردان صورت می گیرد و هیچ اعتراضی نیز از سوی تشکیلات به اسرائیلی ها انجام نمی گردد و انتظار ما از تشکیلات خودگران این است که دست از همکاری با اشغالگران بردارند و در سطح منطقه و بین المللی کاری برای مردم فلسطین انجام دهند نه اینکه فقط به رهبران حقیقی مقاومت حمله کنند.

العوری خاطر نشان کرد: جنبش فتح گویی فراموش کرده که علت جدایی مقاومت از تشکیلات خودگردان چیست و بر همین اساس مساله فلسطین را فراموش کرده و اهداف شخصی خود را دنبال می کند، اما هر فلسطینی می داند که این جنبش فتح است که از ده سال گذشته تا کنون مانع آشتی و وحدت ملی است.

این عضو جهاد اسلامی گفت: جنبش فتح دوست ندارد کسی حقیقت را برای مردم فلسطین بازگو کند و تلاش می کند افراد حقیقت گو را ساکت کند، زیرا از واکنش های مردم علیه تشکیلات خودگردان هراس دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha