جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رئیس دانشگاه علیگر هند

حوزه/ معاون پژوهش جامعه المصطفی پرهیز از افراطی گری و رادیکالیزم سیاسی را از رویکردهای تربیت دانش پژوهان جامعه المصطفی عنوان کرد و گفت: برای مقابله با گسترش جریان های افراطی عصر جدید، باید مراکز و موسسات مختلف همکاریهای علمی گسترده ای را رقم بزنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عباسی در دیدار با رئیس دانشگاه علیگر هند، بر توسعه هرچه بیشتر همکاری های آموزشی و پژوهشی ایران و هند تأکید نمود.
وی در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به تاریخچه روابط عمیق و گسترده فرهنگی- تاریخی دو کشور ایران و هند، گزارشی از ظرفیت های ایران اسلامی و حوزه علمیه قم ارائه نمود و اظهار داشت: به یک معنا سابقه تاریخی جامعه المصطفی همان سابقه تاریخی حوزه های علمیه بوده، بخش بین المللی حوزه های علمیه بر می گردد که بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، گسترش چشم گیری داشته است.
حجت الاسلام والمسلمین عباسی با بیان این که در نمایندگی های متعدد جامعه المصطفی در داخل ایران 15 هزار نفر از 100 ملیت جهان در حال تحصیل هستند، ابراز داشت: جامعه المصطفی با راه اندازی نمایندگی های مختلفی در 65 کشور جهان در حال پیگیری فعالیت های آموزشی و پژوهشی است.
معاون پژوهش جامعه المصطفی با بیان این که جامعه المصطفی نمایندگی فعالی را در کشور هندوستان راه اندازی نموده است، تصریح کرد: در خارج از مرزهای ایران اسلامی 15 هزار نفر در مراکز و موسسات وابسته به جامعه المصطفی در سراسر گیتی مشغول فعالیت هستند.
وی با بیان این که دانشگاه عیگر در همه رشته های علمی و آموزشی فعال است، اظهار داشت: جامعه المصطفی در یه حوزه فعالیتی علوم اسلامی، علوم انسانی و اجتماعی و نیز حوزه فرهنگ و زبان ها موفق به راه اندازی بیش از 150 رشته و گرایش در مقاطع مختلف تحصیلی شده است.
حجت الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به این که فعالیت های بین المللی جامعه المصطفی بر پایه سیاست هایی استوار شده است، خاطرنشان کرد: فعالیت های المصطفی بر اساس ضوابط و قوانین کشورها بوده، شفافیت در فعالیت ها، از مهمترین اصول فعالیتی جامعه المصطفی است.
وی به رویکرد تطبیقی و مقارن آموزش در جامعه المصطفی اشاره نمود و اظهار داشت: جامعه المصطفی در فعالیت های علمی خود، رویکرد مقارن و تطبیقی را سرلحوه فعالیت های خود قرار داده، دیدگاه مختلف حاکم بر موضوع را به دانش پژوهان منعکس می نماید.
معاون پژوهش جامعه المصطفی پرهیز از افراطی گری و رادیکالیزم سیاسی را از رویکردهای تربیت  دانش پژوهان جامعه المصطفی عنوان کرد و ابراز داشت: برای مقابله با گسترش جریان های افراطی عصر جدید، باید مراکز و موسسات مختلف همکاریهای علمی گسترده ای را رقم بزنند.
وی با تأکید بر این که جامعه المصطفی ضمن احترام به تمام ادیان  و مذاهب اسلامی، احترام به مال، جان و آبروی ایشان را از وظایف اعتقادی و ایمانی خود می داند، یادآور شد: هیچ گاه نباید دفاع از عقیده و آرمان های الهی را به منزله جنگ و ستیز با افکار و عقاید دیگر معنی کرد.
وی با بیان این که در جامعه المصطفی در حدود 400 کتاب به زبان های مختلف منتشر می شود، خاطرنشان کرد: حدود 50 نشریه در قالب های مختلف علمی، فرهنگی و اطلاع رسانی، منتشر شده، سالیانه صدها مقاله علمی در این نشریات در جامعه جهانی منعکس می شود.
معاون پژوهش جامعه المصطفی با بیان این که جامعه المصطفی سالیانه نشست ها و میزگردهای علمی متعددی را در سراسر گیتی برگزار می کند، تصریح کرد: در حوزه فعالیت های پژوهشی ظرفیت های فراوانی برای همکاری با دانشگاه علیگر هند وجود دارد.
حجت الاسلام والمسلمین عباسی افزود: امیدواریم با دیدارها و بازدیدهای دو جانیه، شاهد تعمیق روابط علمی جامعه المصطفی و دانشگاه علیگر باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha