جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
احمد جبریل ‌_ دبیر کل جبهه خلق برای آزادی فلسطین

حوزه / احمد جبریل گفت: آینده و آزادی فلسطین تنها مسئولیت مردم فلسطین نیست بلکه این مسئولیت به دوش کل امت عربی و امت اسلامی می باشد و به نظر بنده این آزادی انجام نمی شود جز با تغییر توازن قدرت در منطقه و با قدرت گرفتن یک محور مبارزاتی و جهادی از تهران تا بغداد و دمشق و حزب الله لبنان و تا فلسطین و اردن.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، برگزاری اجلاس حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران به محلی برای همگرایی و هم افزایی سیاستمداران، علما و فعالان بین المللی در مسئله فلسطین شده بود؛ یعنی درست در روزهایی که غرب با حمایت از طرح «تکفیر»، اختلاف در جهان اسلام و دور شدن اذهان از موضوع مرکزی یعنی قدس شریف را دنبال می کند، تهران میزبان میهمانانی از ۸۰ کشور جهان شد که حرف اول و آخرشان فلسطین بود.

میزبانی شایسته از سوی جمهوری اسلامی و حضور در عالیترین سطح نیز این پیام آشکار و روشن را به همگان می داد که تهران، فارغ از تمام دعواهای طائفه ای و مذهبی، همچنان پیشتاز حمایت از قدس شریف و مسئله فلسطین است و از این آرمان خودکوتاه نخواهد آمد.

صمیمانه از جمهوری اسلامی تشکر میکنیم

در همین راستا، احمد جبریل دبیر کل جبهه خلق برای آزادی فلسطین پس از برگزاری این اجلاس در گفتگوی کوتاه با خبرنگار خبرگزاری حوزه با تقدیر از فعالیت ها و اقدامات علمی جمهوری اسلامی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین گفت: لازمه برگزاری این اجلاس، زحمات فراوان در قبل ، حین و حتی بعد از برگزاری اجلاس بوده است از همین رو صمیمانه از جمهوری اسلامی ایران تشکر می کنیم.

وی در ادامه پیگیری مطالبات فلسطینی ها به شکل های مختلف در سطج جهان اسلام را امری ضروری خواند و گفت: این اجلاس به همگان فهماند که با وجود تمام تلاشها برای منحرف کردن اذهان از قضیه مرکزی امت اسلامی، هنوز هستند کشورها و شخصیت هایی که دلشان برای فلسطین می تپد.

احمد جبریل خاطر نشان کرد: ما نباید به این اجلاس بسنده کنیم و نمی شود گفت در این کنفرانس همه چیز را تمام کردیم اما می توانیم بگوییم قدم در مسیر گذاشتیم و یک اقدام مهم را به انجام رساندیم.

اجلاس تهران نشان داد که فلسطین تنها نیست

وی افزود: هنگامی که می بینیم از تمام دنیا برای یاری مسئله فلسطین ،به این کنفرانس می آیند به این اقدام افتخار می کنیم چرا که این مساله مهمی است و برگزاری این کنفرانس با صدای بلند فریاد می زند که فلسطین تنها نیست.

احمد جبریل با بیان اینکه لازم است همه کشورهای عربی و اسلامی برای حل مسئله فلسطین به میدان بیایند گفت: آینده و آزادی فلسطین تنها مسئولیت مردم فلسطین نیست بلکه این مسئولیت به دوش کل امت عربی و امت اسلامی می باشد و به نظر بنده این آزادی انجام نمی شود جز با تغییر توازن قدرت در منطقه و با قدرت گرفتن یک محور مبارزاتی و جهادی از تهران تا بغداد و دمشق و حزب الله لبنان و تا فلسطین و اردن.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha