سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین زمانی

رئیس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری با تاکید بر اینکه طلاب و روحانیون باید در عرصه تبلیغ و سیاست فعال باشند، گفت: باید روحانیت در تمام عرصه های علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی حضور داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری « حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن زمانی ظهر امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه امام خامنه ای بجنورد اظهار داشت: اگر طلاب تنها به تحصیل و درس اکتفا کنند و به صورت اصولی استاد و مجتهد بشوند، ولی آگاهی‌های سیاسی لازم را نداشته باشند، احتمال دارد تجربه های تلخ گذشته دوباره تکرار شود.

مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه کشور افزود: رهبر معظم انقلاب  نگران همین است که نکند طلاب و جامعه روحانیت دیدگاه ها و اطلاعات انقلابی خودشان را فراموش کند و در بین دولت مردان جریانی بوجود بیاید  که مسیر به صورت غیر اسلامی و غیر انقلابی پیش برود و آن وقت کلاه سر ما برود.

وی با بیان اینکه در گذشته تجربه های تلخی داشتیم که باید از آنها درس بگیریم، گفت: پیامبر اکرم (ص) انقلاب می کند و تشکیل حکومت اسلامی می دهد و رفته رفته تا جایی می رسد که یزید به عنوان جانشنین پیغمبر(ص) بر روی مسند خلافت و نبوت می نشیند و مردم حاضر شدند که سر امام حسین (ع) را در کربلا از تن جدا کنند؛ این‌ها تجربه‌های تلخی است و برای اینکه تکرار نشوند باید روحانیت بیدار شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین زمانی تصریح کرد: در زمان انتخاب بنی صدر، مردم ایران اسلامی انقلابی بودند اما درک عمیقی نسبت به انقلاب نداشتند، لذا به بنی صدر رای دادند، چون استعمار مردم را فریب داده بود و اینجاست که روحانیون باید آگاهی سیاسی را به مردم بدهند .

رئیس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری ادامه داد: حوزه‌های علمیه باید موضوعات همچون انحراف نهضت های گذشته، خطراتی که امروز انقلاب را تهدید می کند، و ... را به عنوان موضوع مقالات به طلاب بدهند تا آنان در این زمینه ها بیشتر تحقیق و پژوهش کنند.

وی با اشاره به اینکه شورای عالی حوزه در زمینه حوزه انقلابی، چند محور را بررسی و مطرح کرده است، گفت: شاخص‌های حوزه انقلابی، بایدهای و نبایدهای حوزه انقلابی و آفت‌های حوزه انقلابی از جمله این موضوعات و محورهای مورد بررسی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین زمانی در ادامه افزود: شاخص‌های طلبه و حوزه انقلابی نخست ایمان قوی، تقوای کامل و معنویت است که منظور از ایمان عمیق یعنی نباید حتی یک گناه انجام دهید.

رئیس دفتر سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد: شهید مطهری به عنوان یک روحانی در دوران طاغوت وارد دانشگاه شد و استاد ممتاز دانشگاه تهران شدند و حتی از ایشان در زمان طاغوت استقبال هم می‌کنند چه برسد به نظام جمهوری اسلامی، پس طلاب نباید دغدغه شغل داشته باشند و سعی کنند که به مدارج بالا برسانند .

وی با تاکید بر اینکه جامعیت علمی و اعتقاد و التزام به ولایت فقیه ملاک طلبه و روحانی انقلابی است، گفت: التزام به ولایت فقیه یعنی آن چیزهایی که بر خلاف نظر تو باشد اما از نظر ولی فقیه درست است، نیز باید قبول داشته باشید.

رئیس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری با بیان اینکه طلاب باید در عرصه تبلیغ به ویژه تبلیغ بین الملل و سیاست فعال باشند، گفت: عطر افشانی طلبه به تبلیغ است، باید طلبه اهل تبلیغ باشد و طلبه ای که اهل تبلیغ نباشد، برای ما ضرر است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با تاکید بر اینکه طلاب باید در عرصه‌های سیاسی حضوری فعال داشته باشد، گفت: طلاب باید کتاب های اهل سنت را مطالعه کرده و بر آنها تسلط کافی داشته باشند تا بتوانند آنها را نقد کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha