پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حوزه علمیه

حوزه/ بحث کادرسازی انقلابی در حوزه ها به صورت کلی وجود دارد، اما باید بسترهای آن فراهم تر شود.

حجت الاسلام صادق صالح، مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) نهاوند، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، درباره موضوع کادرسازی انقلابی در حوزه های علمیه، گفت: بحث کادرسازی انقلابی در حوزه های علمیه از ضرورت هاست که باید بصورت جدی مورد توجه مسئولان حوزه قرار گیرد.

 وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بحث حوزه انقلابی و انقلابی ماندن حوزه ها را مطرح کردند، لذا باید بسترهای کادرسازی انقلابی فراهم تر شود.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) نهاوند، ادامه داد: حوزه علمیه نهاوند برنامه ریزی و فعالیت های خاصی در زمینه کاردسازی انقلابی در نظر گرفته است و با استفاده از امکانات موجود در تحقق این موضوع تلاش می کند. در این راستا، مطالعه کتاب هایی با موضوع بینش انقلابی در برنامه های مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گنجانده شده است، همچنین فعالیت های بسیج با رویکرد بصیرتی، نسبت به سال های گذشته بیشتر شده است.

وی، کیفیت آموزش، پژوهش و تهذیب در حوزه های علمیه را نسبت به گذشته بهتر دانست و گفت:  فعالیت ها و برنامه ها در بحث تهذیب در مقایسه با دو سه دهه گذشته رشد قابل ملاحظه ای داشته است و کاملا حضور و فعالیت های معاونت تهذیب در حوزه های علمیه احساس می شود.

حجت الاسلام صالح ادامه داد: حوزه های علمیه در ارتقای سطح آموزش و پژوهش نیز تلاش ها و پیشرفت خوبی داشته اند، البته باید گفت که هنوز در این زمینه جای کار وجود دارد و حوزه ها برای رسیدن به سطح مطلوب نیازمند تلاش بیشتر هستند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) نهاوند در پایان تاکید کرد: حوزه های علمیه برای بالا بردن سطح کیفی آموزش، پژوهش و تهذیب باید تمام تلاش خود، امکانات و ظرفیت های موجود را به کار بگیرند و امیدواریم که در آینده همه حوزه ها بتوانند در این زمینه ها به سطح مطلوب برسند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha