جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان دیدارها و کنفرانس های صورت گرفته در کشورهای مسلمان را محور سخنان خود قرار دادند و از رهبران عرب و مسلمین خواستند تا برای پایان دادن به کشتارها و خونریزی های یمن و بحرین و انجام مذاکره و گفتگو برای رسیدن به راه حل مناسب، وارد عمل شوند و از آن حمایت کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان دیدارها و کنفرانس های صورت گرفته در کشورهای مسلمان را محور سخنان خود قرار دادند و از رهبران عرب و مسلمین خواستند تا برای پایان دادن به کشتارها و خونریزی های یمن و بحرین و انجام مذاکره و گفتگو برای رسیدن به راه حل مناسب، وارد عمل شوند و از آن حمایت کنند.  

آیت الله قبلان: باید برای مبارزه با تروریسم همبستگی عمیقی داشته باشیم

آیت الله عبد الامیر قبلان نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه نماز جمعه گفت: دیدار ها و کنفرانس هایی که با حضور اعراب و مسلمین انجام می گیرد و موجب تقویت وحدت و افزایش هم اندیشی آن ها می شود، به ویژه در این روزها که استعمار امت اسلامی را هدف قرار داده و توطئه ها و فتنه ها امنیت و استقرار ما را تهدید می کند، امری پسندیده و مطلوب است.

وی ادامه داد: کنفرانس آزادی و شهروندی میان تنوع و تکامل توسط الازهر در قاهره و با حضور شخصیت های دینی، فکری و فعالان اسلامی و مسیحی برگزار شد اما این کنفرانس موضعی یکپارچه در خصوص محکومیت کشتارهایی که در حق مردم بی گناه یمن انجام می گیرد، نداشته است. یمن کشوری عربی و مسلمان است و برای خروج از بحران نیازمند حمایت اعراب و مسلمانان است لذا باید برای متوقف ساختن کشتار و خونریزی در یمن تلاش گسترده شود و درست نیست که این کشور بیش از این در درگیری به سر ببرد؛ چرا که همگی در این جنگ مورد ستم واقع می شوند. تمامی احزاب و قدرت های مؤثر باید به جنگ و درگیری پایان دهند و برای رسیدن به توافق سیاسی و بازگرداندن امنیت و استقرار به یمن، به مذاکره و گفتگو بنشینند.

شیخ قبلان از رهبران عرب و مسلمین خواست تا برای پایان دادن به بحران بحرین از طریق حمایت از مذاکره بین حاکم بحرین و قدرت های مخالف آن هم بعد از خروج نیروهای امنیتی بیگانه از این کشور، تلاش کنند. حاکم بحرین باید به گفتگوی با نیروهای مخالف پایبند باشد تا همگی بر سر میز مذاکره جمع آیند تا بر سر یک راه حل مسالمت آمیز که ملت بحرین به وسیله آن بتواند سرنوشت خود را بدون هرگونه دخالتی تعیین کند و اصلاحات لازم را صورت دهد تا امنیت و استقرار این کشور تامین شود.

آیت الله نابلسی: تروریست ها  مثل بمب ساعتی ممکن است اردوگاه عین الحلوه را منفجر سازند

آیت الله عفیف النابلسی در خطبه های نماز جمعه گفت: بحران اردوگاه عین الحلوه استمرار پیدا کرده و امنیت منطقه صیدا را مورد تهدید فراوان قرار داده است به ویژه بعد از تحولات جاری که در منطقه انجام گرفت و تلاش هایی که برخی کشور ها از جمله اسرائیل برای انفجار در لبنان از طریق اردوگاه های فلسطینی انجام داده اند.

وی اشاره کرد: ما اوضاع اردوگاه عین الحلوه را مورد رصد خود قرار می دهیم و می بینیم که گفتگوهای سیاسی و اقداماتی که گروه فلسطینی صورت داده اند نتوانسته مانع تروریست ها شوند؛ تروریست هایی که هم چون بمب ساعتی هستند و در صورتی که آخرین دژ لبنان نجات پیدا نکند، ممکن است کل اردوگاه را منفجر کنند.

شیخ دعموش: نه از تهدید ها می ترسیم و نه در برابر تحریم ها تسلیم می شویم

شیخ علی دعموش در خطبه نماز جمعه اشاره کرد: ظلمی که در حق ملت های فقیر و مستضعف همچون یمن، بحرین و فلسطین و غیره روا داشته می شود منجر به نابودی ملت ها، انرژی ها، توانایی ها و امکانات آنان می شود و ستمکاران قبل از آخرت در این دنیا باید به سزای اعمال خود برسند.

وی افزود: امروز ستمکاران متکبر از اسرائیل، آمریکا و عربستان گرفته تا مزدوران تکفیری تروریستی آنان، طعم تلخ شکست و ناکامی را می چشند؛ چرا که پروژه آن ها در منطقه به موفقیت نیانجامید و مقاومت و هم پیمانان آن توانستند توطئه ها و برنامه های اینان را به ویژه در سوریه و عراق با شکست مواجه کرد.

خطیب جمعه لبنان تاکید کرد: مقاومت که برای فرسودگی و تضعیف اسرائیل در سوریه وارد عمل شد، اکنون بعد از سوریه برای مبارزه از قدرت و اراده قوی تری برخوردار است  و در معادلات منطقه ای نقش بیشتر و برای دفاع از منطقه و لبنان آمادگی بیشتری دارد. امروز زمانی که مقاومت از طریق ترسیم معادلات بازدارنده به تهدیدات پی در پی اسرائیل پاسخ کوبنده و قاطع می دهد، در واقع دشمن را سردرگم و درمانده می کند لذا مقاومت برای مقابله با هرگونه حمله یا تجاوز احتمالی به لبنان آمادگی کامل دارد.

شیخ دعموش با اشاره به اینکه وظیفه شرعی، اخلاقی و انسانی ما که حضور ما را در سوریه برای مبارزه با تروریسم تکفیری واجب دانست، اکنون حکم می کند که برای تکمیل جنگ باقی بمانیم، تاکید کرد: تهدید و کنایه هایی که نسبت به تحریم و مجازات ما انجام می گیرد و هدف آن  فشار بر ما برای خروج از سوریه و عقب نشینی از منطقه جولان که جزئی از وطن ماست و تهدیدی مستقیم برای رژیم اسرائیل است ، ما را نمی ترساند؛ آنها پیش از این تحریم ها، مجازات و فشارها را تجربه کردند و با شکست مواجه شدند. اموری که بوش، اوباما، المرت و دیگران در آن شکست خوردند، ترامپ در آن موفق نخواهد شد.

شیخ حبلی: باید مانع تبدیل ارودگاه عین الحلوه به کانون گروهک های تکفیری شویم

شیخ صهیب حبلی در خطبه نماز جمعه گفت: با تبدیل اردوگاه عین الحلوه به میدان جنگ واقعی و اجرای برنامه های امنیتی مشکوک که از یک طرف هدف آن خدمت به دشمنان فلسطین و کسانی که خواهان لغو حق بازگشت هستند، می باشد و  از سوی دیگر هدف آن متزلزل ساختن امنیت و استقرار لبنان است، اوضاع در اردوگاه عین الحلوه به نقطه برگشت ناپذیری رسیده است.

وی اشاره کرد: آنچه از سناریوی بستن راه حنوب به بهانه حوادث اردوگاه عین الحلوه گفته می شود، حقیقت توطئه های صورت گرفته برای دست یازی به مقاومت و بستن راه آن را آشکار می سازد و تنها کسی که از این وضعیت سود می برد، دشمن اسرائیلی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha