جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معاون آموزش حوزه علمیه یزد

حوزه / معاون آموزش حوزه علمیه یزد گفت: روحانیت در فرهنگ سازی حفظ منابع طبیعی نقش آفرین است و باید با استفاده از منابع غنی دینی این فرهنگ را ترویج دهد.

حجت الاسلام سید عباس حسینی پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، با اشاره به اهمیت درخت و درختکاری گفت: درختکاری و اهميت به منابع طبيعی از جمله مواردی است که در دین مبين اسلام دارای اهميت زیادی بوده و بارها بر این امر تاکيد شده و همچنین روایات بسیاری نیز از ائمه اطهار(ع)در اینبار نقل گردیده است.

معاون آموزش حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه اهتمام به کاشت درخت دارای منافع تجاری نيز می باشد که کاربردهای مختلفی در صنعت دارد ابراز داشت: امروز بخشی از زندگی روزمره با صنعت چوب سرو کار داشته و کاشت درخت در این زمينه می تواند به کمک اقتصاد کشور بياید.

حجت الاسلام حسینی پور ادامه داد: یکی از اقشاری که در زمينه فرهنگ سازی کاشت درخت و توجه به نگهداری از آنها نقش بسيار مهم دارد، روحانيت است که می تواند با استفاده از ابزار تبليغ در این مسير گام برداشته و نسبت به نهادینه سازی امر درختکاری گام ارزشمندی بردارد.

معاون آموزش حوزه علمیه یزد به روایت امام صادق (ع) در خصوص درخت و درختکاری اشاره کرد و گفت: امام صادق (ع) می فرماید : درخت برای انسان آفریده شد پس او مکلف گردید به کاشتن درخت، آب دادن درخت و مواظبت نمودن درخت.(الحیاة جلد 5 صفحه 347 ، بحارالانوار جلد 3 صفحه 82و83)

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha