جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی

حوزه/ گرد همایی طلاب بروجردی مقیم حوزه علمیه قم با حضور نماینده ولی فقیه در لرستان در مدرسه فیضیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میر عمادی نماینده ولی فقیه در استان لرستان در  جمع طلاب بروجردی مقیم حوزه علمیه قم اظهارداشت: رسالت حوزه های علمیه در دفاع از اسلام با آغاز غیبت کبرای امام زمان (عج) شروع شد و رهبری دین اسلام رسما به فقها و علما سپرده شده و از آن تاریخ، نقش علما در دفاع، تبلیغ و تببین دین برجسته و ممتاز بوده است.

وی در ادامه بیان داشت: در غیبت کبری، علما مرجعیت دینی، سیاسی و اجتماعی پیدا کردند و این امور هم امروز به همت علما حفظ شده است که آثار آن را دیده ایم و می بینیم و همواره باید دانست که مرجعیت دینی نیازمند عوامل و شرایطی است که اولین شرط  آن فهم دینی  وتفقه در دین است.

حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی گفت: مشکل اساسی راجع به دین، روشنفکر های غرب زده داخلی هستند که از دین سخن می گویند و اظهار نظر می کنند و این مصیبت اسلام است.

وی گفت: زهد و پارسایی علمای حوزه از دیگر اموری است که طلاب باید به آنها توجه کافی و وافی داشته باشند و از تجمل گرایی و اشرافی گرایی دوری کنند زیرا این  امور می تواند بسیار مخرب در انجام وظیفه باشد.

استاد حوزه علمیه لرستان در ادامه با بیان ضرورت آسیب شناسی در امر تبلیغ خاطرنشان ساخت: آسیب شناسی در رسالت تبلیغی، باید بر اساس اندیشه های نو و راهکار اسلامی باشد و همچنین انقلابی بودن در این مسئله مهم تلقی می شود،  لذا باید حوزه ها  همچنان انقلابی بمانند تا کسانی که مروج افکار خطرناک در جامعه هستند نتوانند به جوانان آسیب برسانند و باید نسبت به اصول و پایه نظام اندیشه کنیم؛ زمانی ثمره طلبه انقلابی نمایان خواهد شد که  در رفتار مردم و مسئولین شاهد تغییراتی شویم.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی گفت: انقلابی بودن و انقلابی فکر کردن مهم است و شاخصه ها را مقام معظم رهبری بیان کردند، پایبندی به اصول و اساس انقلاب و هدف گیری به سمت آرمان ها و این امور نیازمند کار عمومی است که باید همه دست به دست هم بدهیم و از ظرفیت و فرصت ها استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به وضعیت حوزه های علمیه استان ابراز داشت: ما امروز شاهد رشد کمی و کیفی حوزهای علمیه لرستان  هستیم، چرا که بیشتر شهرستان ها دارای مدارس علمیه می باشند و همچنین سطح دو در چند شهر در حال اجرا است.

لزوم ایجاد انگیزه در طلاب

حجت الاسلام  روشن بین نماینده طلاب بروجرد دیگر سخنران این گردهمایی بود که در بیان انقلابی بودن حوزه ها  گفت: تقویت علمی  و ایجاد انگیزه برای طلاب از ارکان انقلاب و تفکر انقلابی است  و هر مقدار  طلاب و نیرو های داخلی را  به علم و بصیرت و چشم اندازها مجهز کنیم به همان اندازه  می توانند از نظام و انقلاب دفاع کنند.

وی در ادامه گفت: حوزه ها باید در پیگیری مطالبات رهبری پیش قدم باشند و همچنین در امر تبلیغ به مبلّغ بها دهند تا بتواند در انجام رسالت خود موفق باشد.

راه درمان کاهش جرم،مسجد است

حجت الاسلام گودرزی دیگر سخنران این نشست با تبیین رسالت طلاب و مبلغان در عرصه دین ابراز داشت: اگر اعتقاد و باور ما این است که کاهش جرم و جنایت داشته باشیم، مسجد راه درمان آن  است و این نیازمند تقویت مساجد است و این تنها در ایام تبلیغی کفایت نمی کند.

وی افزود:  ضرورت دارد تشکل های که بر مبنای سه امر  رصد، تحلیل داده ها و ارایه راه کارهای دینی تشکیل شود و در فضای تبلیغ ساماندهی شوند. چرا که طلاب باید خود را نسبت به تمامی امور و شئون مردم پاسخگو بدانند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha