جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نبوی

حوزه/ معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه خواستار اهتمام بیشتر حوزه در زمینه مطالعه و مباحثه راجع به خطبه غدیر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین نبوی، پیش از ظهر امروز طی سخنانی در افتتاحیه کارگاه تخصصی غدیرپژوهی که به همت موسسه غدیرشناسی در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد، با تاکید بر این که غدیر یک رویداد بسیار مهم و ویژه است، اظهار داشت: شاید در بین همه آن چه که پیامبر اکرم(ص) در دوران رسالت خویش به مردم ابلاغ کردند، هیچ کدام مثل مساله ابلاغ پیام غدیر از ویژگی ها خاص و اهمیت بالا برخوردار نباشد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه همچنین با بیان این که خطبه غدیر باید به طور جدی در حوزه های علمیه مورد مباحثه طلاب و فضلا قرار گیرد، گفت: علاوه بر مباحثه درباره این خطبه طولانی لازم است که در خصوص حواشی تاریخی آن نیز بحث و نظر صورت گیرد تا همه ابعادش مورد بررسی واقع شود.

این استاد حوزه با اشاره به کار سترگ و ماندگار علامه امینی در تدوین 11 جلد الغدیر افزود: ایشان این کار عظیم را با وجود همه سختی ها و مشقت ها با دقت فراوان و اخلاص بالا انجام داد و وقتی انسان مثل ایشان در کاری هدف برایش مهم باشد می بینیم که نتیجه اش چه می شود.

وی با تاکید بر این که امروز در شرایط ویژه ای هستیم که باید با تمام وجود برای مکتب اهل بیت(ع) کار کنیم، خاطرنشان کرد: امروز در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با هجمه های شبهات و مباحث دروغ و خلاف واقع شاهد جنایت های بسیار هستیم و در قبال این وضعیت ما باید با احساس مسئولیت بالا به سهم خود در تبیین معارف حقه اهل بیت(ع) به ویژه اثبات ولایت امیرالمومنین(ع) بکوشیم.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه همچنین با تاکید بر این که مساله غدیر یک مساله کاملاً سیاسی است، گفت: اساساً سیاست موضوعش مبادله قدرت است و در این بحث به دنبال ایجاد قدرت و نگاهداری آن هستند، لذا از مهم ترین مسایل یک حکومت ، مشخص کردن شخص حاکم است.

وی ادامه داد: ما باید غدیر را با امواج خاص خود در طول تاریخ مورد توجه قرار داده و برای مردم تبیین کنیم و بدانیم همان طور که در آن زمان علیه امام علی(ع) توطئه و نیرنگ شد ، امروز هم دشمنان علیه انقلاب اسلامی دست به توطئه و نیرنگ می زنند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه تصریح کرد: مشکل دشمنان با اسم ایران نیست بلکه عناد آن ها با انقلاب اسلامی و رهبری است که بر شاخصه های دینی و قرآنی و معارف اهل بیت(ع) پافشاری می کند و به این خاطر مورد خشم دشمنان است.

حجت الاسلام و المسلمین نبوی گفت: به همین خاطر است که می بینیم دیوانه ای مثل ترامپ که با همه جای دنیا سر جنگ دارد با آل سعود مشکلی ندارد چرا که این اسلامی که سعودی معرفی می کند با دنیای غرب و آمریکا مشکلی ندارد و لذا مشکل آن ها با اسلام علی(ع) است.

وی در خاتمه ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این کارگاه تخصصی ابراز امیدواری کرد: ان شاءالله این حرکت شما مورد رضایت امام زمان(ع) و زمینه ساز معرفی و دفاع هر چه بهتر از مکتب اهل بیت(ع) شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha