پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آزمون انتخابی گزینش نمایندگان ایران در مسابقات بین المللی «قرآن کریم طلاب جهان اسلام»

حوزه/ ۱۰۰ طلبه از ۴۰ کشور در این مسابقات بین المللی در رشته های حفظ کل قرآن و قرائت برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام  سید مصطفی رضوی در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم، ویژه طلاب حوزه های علمیه جهان اسلام در اردیبهشت سال آینده، اظهار کرد: این مسابقات با دستور آیت الله اعرافی  در اختتامیه هفتمین دوره مسابقات قرآن و حدیثی حوزه های علمیه کشور برگزار خواهد شد.

وی افزود: پس از ابلاغ این دستور مدیر حوزه های علمیه کشور، کارگروهی از اداره قرآن و حدیث حوزه علمیه، مدیر اداره قرآن و حدیث جامعه المصطفی و رئیس مرکز قرآنی اوقاف تشکیل شد و ضمن جلسات مستمر مقرر گردید تا در اردیبهشت سال آینده این مسابقات برگزار گردد.

مدیر اداره قرآن و حدیث حوزه جزییات برگزاری این مسابقات را مورد توجه قرار داد و اضافه نمود: این رویداد مبارک که نخستین دوره از مسابقات قرآن طلاب جهان اسلام شمرده می شود، در دو دوره مقدماتی و تکمیلی و در رشته های حفظ کل قرآن و قرائت، با حضور 100 نفر از حدود 40 کشور برگزار خواهد شد.

حجت­ الاسلام  رضوی، در پایان، با بیان این که این مسابقات در پنجم، ششم و هفتم اردیبهشت ماه سال آینده در مدرسه امام کاظم(ع) شهر مقدس قم برگزار خواهد شد، بیان کرد: دیدار شرکت کنندگان و تلاوت برگزیدگان این مسابقات در روز پس از مسابقات با مقام معظم رهبری، زیباترین قسمت این مسابقات بین المللی خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha