جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
روحانی اهل سنت عراق شیخ الداودی

حوزه/ شیخ فاخر عباس عیسی الداودی امام جماعت و خطیب مسجد "طوز الجدید" در منطقه طوزخورماتو عراق گفت: فتوای آیت الله سیستانی در مورد جهاد کفایی موجب وحدت ملت عراق شد و آن ها را در مبارزه با تروریست ها و دفاع از کشور و مقدسات در یک صف قرار داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» شیخ فاخر عباس عیسی الداودی امام جماعت و خطیب مسجد "طوز الجدید" در منطقه طوزخورماتو عراق گفت: فتوای آیت الله سیستانی در مورد جهاد کفایی موجب وحدت ملت عراق شد و آن ها را در مبارزه با تروریست ها و دفاع از کشور و مقدسات در یک صف قرار داد.

شیخ الداودی برای تشرف به زیارت حرم امام حسین (علیه السلام) از منطقه طوزخورماتو واقع در استان صلاح الدین شمال عراق به کربلا آمده بود، گفت: ما قدردان فتواها و بیانات آیت الله سیستانی هستیم؛ چراکه معظم له با فتوا و بیانات خود کشور عراق را حفظ کرد و از مانع کشتار و خونریزی شد.

وی افزود: بسیج مردمی عراق شهیدان زیادی را تقدیم کرده است و جایگاه آن بسیار مهم است و دارای قدرتی منظم و از یاوه گویی ها و اتهاماتی که به آن نسبت می دهند به دور است.

شیخ الداودی ادامه داد: ما در  کنار مرجعیت در مقابل تمام بدخواهان و دشمنان عراق و تروریست ها می ایستیم و بر این باوریم اگر نیروهای بسیج مردمی و مدافعان مفدسات عراق نبودند، تمام عراق به چنگ تروریست های داعشی می افتاد.

شایان ذکر است که منطقه "طوزخورماتو" 100 کیلومتر از مرکز استان صلاح الدین فاصله دارد و تعداد ساکنان آن به 119 نفر می رسد و از مناطقی است که طایفه ها و قومیت های متعدد در آن ساکن هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha