پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 هفته منابع طبیعی در ماداگاسکار

حوزه/ نمایندگی جامعه المصطفی در کشور ماداگاسکار، به مناسبت هفته منابع طبیعی و با همکاری مراکز و مجموعه های اسلامی اعم از شیعیان و اهل سنت این کشور، نهال وحدت و دوستی کاشتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید تقی قاضوی نماینده جامعه المصطفی در ماداگاسکار در این اجتماع مردمی، ضمن تأکید بر اهمیت درخت کاری با ذکر روایاتی از پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) آداب اسلامی درخت کاری و اذکار مربوط به کاشت نهال را تبیین نمود.

وی با بیان این که آموزه های الهی در كنار تاكيد بر كاشت درخت در دنيا، بر کاشت درختان بهشتی در اين دنيا سفارش نمود اند، اظهار داشت: رسول خدا صلي الله عليه و آله از كنار باغي عبور مي‌كرد كه صاحب آن مشغول كاشت درخت بود. حضرت ايستاد و خطاب به آن شخص فرمود: «مي‌خواهي تو را به كاشتن درختي كه بنيانش ثابت‌تر و ميوه‌هايش زودرس‌تر و پاكيزه‌تر است و براي هميشه باقي مي‌ماند، راهنمايي كنم؟» عرض كرد: «آري يا رسول الله!» آن حضرت فرمود: «صبحگاهان و شامگاهان بگو سبحان الله و الحمد لله و لااله الاالله و الله اكبر، پس به خاطر هر ذكري ده درخت از انواع درختان ميوه در بهشت براي تو كاشته مي‌شود وآنها از باقيات الصالحات است.»

گفتنی است؛  ۳۵ اتوبوس از مسلمانان با حضور فعال در این اجتماع مردمی یک روزه به ۳۰ کیلومتری تانا اعزام شده، نهال وحدت و دوستی کاشتند.

  شایان ذکر است؛ ۱۱  مرکز سنی و بیش از ۵ مرکز شیعی، در این اجتماع مردمی حضور به هم رسانده، ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی، نهال وحدت و دوستی امت اسلامی کاشتند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha