چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
اسرائیل تخریب منازل اعراب فلسطینی را شتاب می‌بخشد

حوزه/رژیم صهیونیستی در روزهای آتی لایحه‌ای در کنست به تصویب خواهد رساند تا تخریب منازل فلسطینیان را شتاب بخشیده و ساختمان‌سازی بدون مجوز را بیش از گذشته مورد بازخواست قرار دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از imemc، یک سازمان حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین افشاء کرده که نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دستور داده تخریب منازل فلسطینیان با شتاب بیشتری انجام شود.

مرکز مساوات، یک مرکز حمایت از شهروندان عرب در سرزمین‌های اشغالی فلسطین طی صدور بیانیه‌ای گفت: لایحه‌ای که قرار است در روزهای آتی یعنی 20 مارس 2017 در کنست به تصویب نهایی برسد تخریب منازل فلسطینیان را شتاب بخشیده و ساخت مسکن و ساختمان‌سازی بدون مجوز را بیش از گذشته مورد بازخواست قرار خواهد داد.

این سازمان اظهار داشت که رژیم اسرائیل عمدا حاضر به صدور مجوز ساختمان‌سازی برای اعراب فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی نیست و در نتیجه مردم فلسطین چاره‌ای به جز ساختمان‌سازی بدون مجوز در املاکی را که روزی به خودشان تعلق داشته را ندارند.

این مرکز حقوق بشر همچنین گفت: این لایحه توسط دفتر نتانیاهو صادر شده است. و انتظار می‌رود که 16 مارس به طور اولیه به تصویب برسد.

مرکز مساوات با توضیح اینکه چگونه مقامات اشغالگر اسرائیلی گسترش جوامع عرب را محدود کرده‌اند گفت: رژیم اسرائیل از سال تصرف فلسطین در 1948 تاکنون زمین‌های وسیع و خدمات برنامه‌ریزی گسترده‌ای را برای اسکان بیش از 600 گروه و اجتماعات یهودی اختصاص داده است،  و در مقابل حتی 1 محله عرب‌نشین را هم ارتقاء نداده است و تنها اجتماعات عربی که ایجاد کرده 7 محله بادیه نشین بوده که هدف آن نیز کنترل و سلطه روی اعراب بوده است. در این میان اسرائیل حاضل به پذیرش و به رسمیت شناختن هیچ یک از روستاهای کنونی اعراب که مدت‌های طولانی وجود داشته‌اند نیست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha