پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مراسم فارغ التحصیلی

حوزه/ مراسم فارغ التحصیلی ۲۰۰ نفر از دانش آموختگان جامعه المصطفی العالمیه با حضور طلاب، اساتید و دانش پژوهان جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، مراسم  جشن فارغ التحصیلی دانش آموختگان جامعه المصطفی العالمیه با حضور طلاب، اساتید، مدیران، اعضای هیئت علمی و  200 نفر از دانش آموختگان سال 1395 جامعه المصطفی، در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین زارعان، در ابتدای این مراسم ضمن تبریک ولایت با سعادت فاطمه زهرا(س)، تصریح کرد: فارغ التحصیل  جامعه المصطفی، دانش آموخته حوزه ای است که علم را با خود سازی و معنویت آمیخته، خود را برای حضور در میادین مختلف معرفتی آماده می سازد.

رئیس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) با بیان این که مقطع فارغ التحصیلی تاریخی برای ورود به عرصه های نو و ترسیم مسئولیت پذیری جدید است، اظهار داشت: الگوپذیری عملی در نشر معارف الهی، مهمترین نکته در دانش آموختگی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کاویانی، نیز در این مراسم با بیان این که باید حیات علمی استمرار داشته باشد و فارغ التحصیلی را مرحله ای برای ورود فعالیت های علمی و پزوهشی با رویکردی نو بدانیم، خاطرنشان کرد: عرصه فارغ التحصیلی مرحله ای برای برچیدن میوه های دوران تحصیل بوده، دورانی گذار برای تعمیق و بهره مندی از آموخته های آموزشی است.

رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی با بیان این که همواره باید برنامه های منسجمی برای استفاده از تلاش های علمی دوران تحصیل داشته باشیم، خاطرنشان کرد: ضمن تبیین برنامه ای دقیقی برای بهره مند از آموخته های علمی، باید حیات علمی خویش را همیشه شاداب و به روز نگه داریم.

حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی نیز با بیان این که اساس زندگی انسان بر پایه عمل و آرزو است، تصریح کرد: روز فارغ التحصیلی، به نوعی روز موعود عرصه های آموزشی است که با گام نهادن در فراگیری علم ودانش و نیز تربیت و تهذیب نفس تلاش کردیم تا از دست رنج و سرمایه های آموزشی خود بهره گیری نماییم.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی با تاکید بر این که روز فارغ التحصیلی روز ابراز آمادگی برای خدمت به دین و جامعه و بشریت است، خاطرنشان کرد: حکمت و برخورداری از نگرش خردمندانه در مسائل دینی و اجتماعی، دور اندیشی و آینده نگری، ولا پنداری هدف و نیز برخوداری از شجاعت از مهمترین مولفه هایی است که دانش آموختگان جامعه المصطفی باید بدان توجه ویژه ای داشته باشند.

گفتی است؛ در پایان این مراسم سوگندنامه دانش آموختگی  طلاب و دانش پژوهان جامعه المصطفی قرائت شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha