پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدرسه عالی فقه و اصول حوزه

حوزه/ مدرسه عالی فقه و اصولی از میان طلاب علاقه مندان به مباحث فقه و اصول در حد اجتهاد، برای سال تحصیلی جدید ۹۶-۹۷ دانش پژوه می پذیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، مدرسه عالی فقه و اصول برای سومین دوره متوالی از بین ممتازین حوزه در دو مقطع سطح و خارج با هدف تربیت طلاب در دانش فقه و اصول در حد اجتهاد، پذیرش می‌ کند.

 برپایه این گزارش: شرایط عمومی پذیرش قبولی در آزمون کتبی، قبولی در مصاحبه علمی و انگیزشی، تعهد به حضور تمام‌وقت در برنامه‌های مدرسه و عدم اشتغال در سایر مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی است.

 شرایط داوطلبین در مقطع سطح، اتمام کامل سطح یک با حداقل معدل 18 (میانگین6 پایه) و تعهد به تحصیل حداقل تا پایان دوره سطح و شرایط داوطلبین برای حضور در مقطع خارج، اتمام کتبی و شفاهی پایه10 با حداقل معدل 16، تعهد به تحصیل حداقل تا پایان دوره اول خارج و معمم بودن دائم به لباس مقدس روحانیت از سوی مدیریت مدرسه عالی فقه اعلام شده است.

گفتنی است: حافظان قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه و داشتن سابقه علمی ‌پژوهشی و تدریسی در اولویت پذیرش قرار دارند.

لازم به ذکراست: بهره‌مندی از اساتید مجرب و با سابقه برای تدریس و مشاوره علمی، استفاده از  مکان علمی مناسب و کتابخانه ‌ تخصصی فقه و اصول، بهره‌مندی از کلاس‌های مهارت‌ محور، کارگاه‌های کارورزی استنباط‌ فقهی، امکان ادامه تحصیل در دوره ‌خارج مدرسه، زمینه سازی برای تدریس طلاب در زمان تحصیل در سطح یک و بعد از اتمام دوره برای تدریس در سطوح عالی و برگزاری اردوهای علمی، زیارتی ویژه طلاب و خانواده ها، برخورداری از گواهی علمی اجتهادی پایان دوره و حمایت دیگر  از جمله مزایا این پذیرش عنوان شده است.

مواد آزمون کتبی مقطع سطح، شامل  ادبیات عرب(صرف، نحو، بلاغت)، منطق، فقه (شرح لمعه ) و اصول فقه مرحوم مظفر(ره)، مواد آزمون کتبی مقطع خارج، شامل کفایه و مکاسب  است.

همچنین علاقه مندان به دوره دانش فقه و اصول در حد اجتهاد، برای ثبت نام می توانند از تاریخ 15 فروردین  الی25 فروردین به سامانه نجاح مراجعه نمایند.

آزمون به صورت کتبی،  علمی و کتبی درسومین دوره مدرسه عالی فقه و اصول31 فروردین و آزمون علمی در صورت قبولی داوطلب در 10 اردیبهشت برگزار خواهد شد.

طلاب علاقه مند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن تماس : 02532812798- 09902369174 و یا با مراجعه به مدرسه عالی فقه و اصول  واقع در پردیسان، بلوار امام صادق (ع)، بلوار شهید مولوی، کوچه روبروی مسجد امام صادق (ع)، ساختمان  موسسه امام صادق(ع)، طبقه دوم، مراجع نمایند.

خاطرنشان می شود: آزمون کتبی و  علمی در مدرسه عالی فقه و اصول  برگزار خواهد شد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha