پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نیمی از مردم بریتانیا بی‌خبر از جنایات عربستان سعودی در یمن

حوزه/نظرسنجی جدید ایندیپندنت نشان داد که بیش از نیمی از مردم انگلستان از تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن و حمایت نظامی انگلیس از این کشتارها بی‌خبرند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، نظرسنجی انحصاری یوگوو توسط ایندیپندنت نشان داد که بیش از نیمی از مردم انگلستان از تجاوز نظامی عربستان به یمن که منجر به کشته شدن بیش از 10 هزار تن، آوارگی 3 میلیون و در قحطی فرو رفتن  14 میلیون شده بی‌خبر هستند.

در حالی که جنگ و خونریزی در یمن به سومین سال خود می‌رسد، یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که بیش از نیمی از مردم انگلستان از تجاوز عربستان سعودی به یمن و فروش سلاح‌های کشتار جمعی انگلیس به آل سعود هیچ اطلاعی ندارند.

با آغاز درگیری‌ها در سال 2015 بیش از 3 میلیون یمنی آواره شده‌اند، عده زیادی از مردم در قحطی به سر برده و یا جان خود را از دست داده‌اند با این حال یک نظرسنجی در انگلستان نشان داد که تنها 49% مردم انگلیس از این کشتارهای بی‌رحمانه آگاه‌ هستند، درحالی که کشورشان حامی اصلی این جنایات محسوب می‌شود.

این نظرسنجی در رابطه با جوانان 18-24 ساله از این مقدار نیز کمتر بود و تنها 37% نسل جوان انگلیس از درگیری‌ها و کشتارهای یمن مطلع بودند.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرده که ائتلاف عربستان سعودی که مسئولیت بمباران‌های سنگین اماکن مسکونی را به عهده داشته عامل کشتار تقریبا 2300 نفر بوده است و سلاح‌های کشتار جمعی ساخت کشور انگلیس از جمله بمب‌های خوشه‌ای در معاملات اسلحه به عربستان فروخته شده‌اند.

پیتر سالیسبوری، محقق ارشد در برنامه خاورمیانه و شمال آفریقا در چتهام هاوس، گفت: بریتانیا حامی اصلی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد بود که توسط عربستان سعودی برای توجیه دخالت آنان در یمن مورد سوءاستفاده قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: بریتانیا همچنین یک تامین کننده بزرگ سلاح بزرگ و پشتیبانی لجستیکی برای نیروهای عربستان سعودی است. بریتانیا به علاوه با دادن پوشش سیاسی به عربستان سعودی از تصویب قطعنامه‌ها و تحقیقات مختلف در این رابطه نیز جلوگیری به عمل آورده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha