پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام ناصر رفیعی

حوزه/ مؤمن مانند بهار اعتدال دارد و هرگز در کار ها دچار افراط و تفریط نمی شود؛ البته اعتدال به معنای نادیده گرفتن دین و سازش گری نیست، بلکه اعتدال به معنای حرکت بر مدار دین و حرکت پشت سر ولی خدا در زمین است و مؤمن هرگز از ولی خدا پیشی نمی گیرد بلکه تبعیت محض دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در آیین تحویل سال نو در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه سلام الله علیها گفت:‌ بهار برای انسان یادآور درس های مختلفی است که نخستین درس آن برای مؤمن این است که حساب و کتابی در کار است و عالم خلقت با نظم دقیقی آفریده شده است و بیهوده نیست.

وی با بیان این که مؤمن از بهار درس می گیرد و می فهمد که خالقی وجود دارد که همه امور به دست اوست، گفت:‌ اعتقاد به معاد و معاد باوری دیگر درس بهار برای مؤمنان است، مومن با بهار طبیعت در می یابد که همانطور که طبیعت رستاخیزی دارد انسان ها هم رستاخیزی دارد.

این سخنران، بهار را فصل اعتدال در طبیعت عنوان کرد و گفت:‌ مؤمن مانند بهار اعتدال دارد و هرگز در کار ها دچار افراط و تفریط نمی شود؛ البته اعتدال به معنای نادیده گرفتن دین و سازش گری نیست، بلکه اعتدال به معنای حرکت بر مدار دین و حرکت پشت سر ولی خدا در زمین است و مؤمن هرگز از ولی خدا پیشی نمی گیرد بلکه تبعیت محض دارد.

وی خاطرنشان کرد:‌ اعتدال به معنای حرکت در صراط مستقیم است زیرا اگر انسان بر مدار اعتدال حرکت نکند به یقین دچار هلاکت خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی تصریح کرد:‌ انسان معتدل با دیگران دچار اختلاف نشده و اگر دچار اختلاف شد اجازه نمی دهد که این اختلاف عمیق شود بلکه سعی می کند اختلاف را کنار گذاشته و در دوستی و صله رحم پیشگام دیگران باشد.

وی در پایان با بیان این که مؤمن با درس گرفتن از بهار به خدا باوری  و ایمان می رسد،‌ خاطرنشان ساخت: بهار برای مؤمن یادآور زندگی مؤمنانه است و مؤمن از تمامی لحظات فصل بهار درس می گیرد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha