پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تجمع علمای مسلمان لبنان

حوزه/ علمای دین باید تلاش کنند آثار منفی فتنه های استعماری را از بین ببرند و به تمام جهان اعلام کنند چیزی که داعش و سایر تروریست ها به نام اسلام عرضه کرده اند، ربطی به اسلام ندارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» امروز گروهی از تجمع علمای مسلمان لبنان به ریاست شیخ احمد الزین رئیس هیئت امنای تجمع با شیخ محمد یزبک رئیس هیئت شرعی حزب الله لبنان دیدار کردند.

تجمع در این دیدار اعلام کرد: جنگی که در مناطق مختلف جهان اسلام علیه حزب الله و مقاومت به راه افتاده به پایان خود نزدیک می شود و دشمنان مقاومت رو به نابودی هستند و از این رو به تخریب چهره اسلام روی آورده اند و چهره ای از اسلام را به جهان عرضه کرده اند که ارتباطی با دین ندارد و چیزی نیست جز از تولیدات استعمار انگلستان که به دنبال تخریب اسلام است و میان مسلمانان فتنه انگیزی می کند.

علمای مسلمان لبنان افزودند: توطئه های استعماری رو به شکست و فروپاشی است و در این میان علمای دین باید تلاش کنند آثار منفی فتنه های استعماری را از بین ببرند و به تمام جهان اعلام کنند چیزی که داعش و سایر تروریست ها به نام اسلام عرضه کرده اند، ربطی به اسلام ندارد و به جای آن مبانی اسلام ناب محمدی و جلوه های اعتدال و محبت و رحمت و مهربانی و وحدت دین را معرفی کنند و این واقعیت را نمایان سازند که دشمن واقعی مسلمانان صهیونیست ها هستند و ما دشمنی جز آنها نداریم و اختلافاتی که میان مذاهب مختلف اسلامی وجود دارد، اختلاف در اجتهاد است که موجب خروج هیچ کدام آنها از دین نمی شود، بلکه موجب غنی شدن کتابخانه فقهی و اصولی اسلام می شود.

تجمع علمای مسلمان خاطر نشان کرد: امت اسلام همان گونه که خداوند متعال خواسته امت واحد است و باید این گونه باشد و هرکس در راستای تفرقه مسلمانان بر اساس قومیت ها و مذاهب و نژادها تلاش می کند، بر خلاف اراده الهی گام بر می دارد.

علمای مسلمان در ادامه تاکید کردند: مسیحیان برادران ما هستند که با کمک آنها کشور خود را ساخته ایم و به این راه ادامه خواهیم داد و هیچ فکر منحرفی نمی تواند میان ما و آنها فتنه ایجاد کند و همه باهم تلاش می کنیم در مقابل صهیونیست ها بایستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha