جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام اسدالله مهرآرا- مدیر مدرسه صالحیه قزوین

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین مهر آرا، زیارت جامعه کبیره را کلاس درس امام شناسی دانست و گفت: دشمنان به خیال در هم شکستن جایگاه امام هادی(ع)، مناظره های علمی تشکیل می داندد، ولی جز رسوایی و فضاحت ثمری برای آنان نداشت.

حجت الاسلام  والمسلمین اسدالله مهر آرا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین، ضمن تسلیت شهادت امام هادی (ع) به ویژگی های اخلاقی این امام بزرگوار پرداخت واظهار داشت: امام  هادی (ع)  در تمام زمینه ها اعم از ظاهری و اخلاقی، زبانزد همگان بود.

وی افزود : شخصیت علمی امام هادی(ع) از همان دوران کودکی و پیش از امامت ایشان شکل گرفته بود و مناظره های علمی، پاسخ گویی به شبهات اعتقادی و تربیت شاگردان برجسته نمونه های برجسته ای از جایگاه والای علمی امام (ع) است.

 وی ادامه داد : دشمنان ساده اندیش به خیال در هم شکستن جایگاه حضرت، مناظره های علمی تشکیل می داندد، ولی جز رسوایی و فضاحت ثمری برای آنان نداشت و از این رو در مقابل امام(ع) سر تسلیم فرود می آورند.

استاد حوزه علمیه قزوین افزود:  حضرت هادی (ع) همچون سایر امامان شیعه نمونه‌های فراوانی از معجزات، مکارم اخلاق، استجابت دعاها، کلمات و سخنان حکیمانه آموزنده و حیات‌بخش در زمینه های متنوع را در تاریخ به ثبت رساندند که مهمترین آن ها زیارت جامعه کبیره به عنوان درس امام شناسی است.

حجت الاسلام  والمسلمین مهر آرا، بخشش وکمک به دیگران را یکی دیگر از ویژگی های برجسته حضرت امام هادی(ع) دانست واظهار کرد: حضرت همیشه به دیگران حتی دشمنان خود نیکی وکمک می کرد و باید از کمک به محرومان را مکتب آن حضرت بیاموزیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha