سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
اجلاس جهانی آشتی اسلامی در دانشگاه علیگر هندوستان

حوزه/ دومین همایش بین‌المللی و نخستین اجلاس جهانی آشتی اسلامی روز گذشته در دانشگاه اسلامی علیگر، یکی از پرسابقه‌ترین دانشگاه‌‌های هندوستان آغاز به کار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از twocircles، دومین همایش بین‌المللی و نخستین اجلاس جهانی آشتی اسلامی روز گذشته در دانشگاه اسلامی علیگر در کشور هندوستان آغاز به کار کرد.

این همایش دو روزه در تالار دانشکده پزشکی دانشگاه اسلامی علیگر و به منظور بررسی چالش‌های پیش روی جامعه مسلمانان در سراسر جهان برگزار شد. دانشگاه اسلامی علیگر، یکی از دانشگاه‌های پرسابقه کشور هند است که در شهر علیگر واقع در ایالت اوتار پرادش در شمال هندوستان قرار دارد.

اختلافات فرقه‌ای را کنار بگذاریم

ضمیرالدین شاه معاون رئیس این دانشگاه در مراسم افتتاحیه، بر اهمیت ارتقاء تحصیلات در میان مسلمانان تاکید کرد و خاطر نشان کرد مردم بایستی نفرت‌های تفرقه‌آمیز را کنار گذاشته و برای دستیابی به اتحاد با تمام وجود به کار مشغول شوند.

پروفسور سید محمدعلی نقوی، رئیس گروه الهیات شیعه از دانشگاه اسلامی علیگر نیز گفت: ضروری است تا اختلافات فرقه ای داخلی را کنار گذاشته و با همکاری همدیگر امت اسلامی را از وضعیت سخت کنونی نجات دهیم.

پروفسور رشید شاز سفیر آیسکو با مهم خطاب کردن این همایش گفت: تمام کسانی که به آینده بشریت اهمیت می‌دهند باید گوش به زنگ باشند.

احمد شیزاکی یوکی یکی از شخصیت‌های برجسته اسلامی از ژاپن نیز نگرانی‌های خود را در رابطه با سناریوهای جهانی ارائه شده در رابطه با جامعه مسلمانان  ابراز کرد.

دکتر ظفرالاسلام خان، سردبیر و ناشر روزنامه ملی متفکران و رهبران مذهبی  در هند نیز خواستار اصلاح یک استراتژی پایدار برای صلح و همدلی شد.

هدف از برگزاری این همایش دو روزه، بازیافت اعتماد و صمیمیت میان مسلمانان و همپیمانان مذهبی آنان بوده و قرار است به موضوعاتی چون  مسلمانان و هم‌پیمانان مذهبی آنان در سال 2030  ،آینده تحصیلات علمی در مدارس، ایجاد قوانین شخصی اسلامی و همچنین اعلام سیاست های عمده در طی اجلاس آشتی.  ایده ساخت یک دانشگاه علیگر جدید، نقشه راهی برای آینده و پیشگامی جنبش علیگر دوم بپر دازد .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha