سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله اعرافی در دیدار استاندار قم

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: امروز علاوه بر وجود طلاب ایرانی، از ۱۲۰کشور دنیا نیز در قم مشغول به تحصیل علوم دینی هستند، لذا باید در دستگاه های اداری استان برنامه ریزی ها به گونه ای صورت بگیرد که پذیرای این سطح تنوع فرهنگی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» آیت الله اعرافی امروز در دیدار استاندار قم و هیات همراه که در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن سال نو و همچنین اعیاد ماه مبارک رجب، همگرایی و هم افزایی بین مسئولان استان قم را خواستار شد و گفت: خوشبختانه بین مسئولان بخش های گوناگون استان همگرایی و هم افزایی خوبی وجود دارد و لازم است که این موضوع مهم بیش از پیش استمرار یابد تا شاهد رشد و شکوفایی هرچه بیشتر این استان باشیم.

وی با اشاره به جایگاه قم در سطح ملی و فراملی افزود: قم یک جایگاه درون استانی و یک جایگاه ملی و حتی فراملی دارد که مسئولان و دست اندرکاران نهادهای مختلف در قم باید به این نکته مهم توجه ویژه داشته باشند.

مدیر حوزه های علمیه خاطر نشان ساخت: امروزه علاوه بر وجود طلاب ایرانی از سراسر کشور، از حدود120کشور دنیا نیز در قم مشغول به تحصیل علوم دینی هستند و در کمتر جایی از  دنیا شاهد این موضوع هستیم، لذا باید در دستگاه های اداری استان برنامه ریزی ها به گونه ای صورت بگیرد که پذیرای این سطح تنوع فرهنگی باشد.

امام جمعه قم افزود:باید همه ما تلاش کنیم تا قم را احیا کنیم؛ نگاه به قم باید فراملی و بین المللی باشد تا سرو سامانی پیدا کند و جلوه آن به خوبی حفظ شود.

*حوزه هم مطالبه گر است هم پاسخگو

آیت الله اعرافی گفت: حوزه علمیه در مسائل گوناگون هم مطالبه گر و هم پاسخگوست و ما نسبت به مردم و مسئولین خود را موظف می دانیم تا رابطه بین نهاد روحانیت و مردم را عمق ببخشیم.

وی در پایان با اشاره به مشکلات و چالش های پیش روی استان قم گفت: محیط زیست، فضای سبز، کشاورزی و سایر بخش های استان نیاز به کار جدی دارد و امیدواریم با روحیه جهادی و تلاش و کوشش شاهد رونق بیشتر و آبادانی بیشتر این استان باشیم و در این عرصه های گوناگون قم باید نمونه باشد.

خاطر نشان می شود: در ابتدای این دیدار مهندس صادقی استاندار قم به بیان گزارشی از عملکرد استانداری در عرصه های مختلف پرداخت.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha