جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین تکیه ای

حوزه/ رئیس ستاد اعتکاف استان قم بر نقش جامعه المصطفی العالمیه در جهانی شدن فرهنگ اعتکاف و برگزاری این مراسم در ۶۲ کشور جهان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا تکیه ای ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلای قدس گفت: 90 سال پیش و توسط آیت‌الله حائری یزدی مراسم اعتکاف در مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار و به نوعی این مراسم در این شهر احیا شد.

وی افزود: حضور صدها هزار نفری مردم و جوانان در اعتکاف ثمراه انقلاب اسلامی و خون شهدا است زیرا تا پیش از انقلاب تنها صدها نفر در کشور اقدام به برگزاری مراسم اعتکاف می کردند؛ امسال بیش از 800 هزار نفر در حدود 6 هزار مسجد در ایران معتکف می‌شوند و هر سال آمار معتکفین در کشور افزایش پیدا می‌کند.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف استان قم با ذکر این مطلب که با همکاری جامعه المصطفی اعتکاف در کشورهای مختلف جهان گسترش پیدا کرده است، تصریح کرد" سال گذشته مراسم اعتکاف در 62 کشور جهان برگزار شد و حدود سه هزار نفر در شهر لندن در مراسم اعتکاف شرکت کردند و گسترش اعتکاف در کشور و جهان از برکات پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود.

وی گفت: 30 دستگاه کشور در برگزاری مراسم اعتکاف مشارکت دارند؛ کسانی که نمی‌توانند در مراسم اعتکاف شرکت کنند، حداقل در روز 15 رجب اعمال ام داوود را انجام بدهند.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف استان قم با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر قرائت دعاهای صحیفه سجادیه تاکید دارند افزود: در مراسم اعتکاف همراه با اقامه هر نماز جماعت برنامه بیان احکام شرعی و قرائت مناجات از صحیفه سجادیه را داریم.

حجت الاسلام والمسلمین تکیه ای در پایان با اشاره به برنامه‌های مراسم اعتکاف استان قم خاطرنشان کرد: در این مراسم شاهد پخش رادیوی بندگی هستیم، همچنین حدود 300 حلقه معرفت در مراسم اعتکاف استان برگزار می‌شود؛ برگزاری مراسم ویژه ای در شام ولادت امام علی(ع) یکی دیگر از برنامه‌های این مراسم است، همچنین ویژه‌ برنامه ای هم در روز وفات حضرت زینب(س) در مراسم اعتکاف قم برگزار می‌شود.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف استان قم با اشاره به برگزاری جشنواره اعتکاف در کشور اظهار کرد: فراخوان دریافت مقالات، هنرهای دینی و ارزش‌های ادبی در زمینه اعتکاف برای شرکت در این جشنواره داده شده است و با برگزاری جشنواره اعتکاف شاهد تولید هنر و علم دینی در زمینه اعتکاف هستیم.

وی با ذکر این مطلب که رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی و سخنرانی خود در حرم امام رضا(ع) در خصوص توجه و تعهد ایمانی و دینی مردم ایران شرکت آن‌ها را در مراسم اعتکاف مثال زدند، تصریح کرد: بالندگی مراسم اعتکاف در کشور مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف استان قم اظهارکرد: همایشی فردا با حضور شرکت کنندگان در مراسم اعتکاف استان در مصلی قدس برگزار می‌شود، برای این همایش هشت هزار نفر خواهر و هفت هزار برادر شرکت کننده در مراسم اعتکاف قم دعوت شدند و حجت‌الاسلام و المسلمین فلاح زاده و حجت‌الاسلام و المسلمین ماندگاری در همایش اعتکاف استان سخنرانی می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین تکیه ای با اشاره به ویژگی‌های ماه رجب اظهار کرد: این ماه، ماه تکاندن دل از معاصی و استغفار است. امام جواد(ع) فرمود که خداوند به هیچ کسی نیاز ندارد، اما هیچ کسی از خدا بی نیاز نیست و همه به خداوند نیاز دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha