شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی-مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه / امام جواد(ع) علی رغم سخت گیری های صورت گرفته از سوی عباسیان، توانست قدم های بزرگی در آشناسازی مردم با مکتب اهل بیت(ع) بردارند و امروز جهان اسلام مدیون تلاش های علمی و سیاسی حضرت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در اولین  دیدار با مدیران مدارس علمیه استان قزوین، در سال جدید، با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت جوادالائمه(ع)، بر ضرورت بهره گیری از فیوضات معنوی ماه رجب تاکید کرد.

وی در ادامه افزود: پیشوای نهم، امام جواد(ع) از نظر جود و سخاوت در مرتبه‌ بسیار بالایی قرار داشتند و این صفت از ویژگی‌های آن حضرت قرار گرفت و به جوادالائمه ملقب شدند.

وی افزود: امام جواد(ع) همانند دیگر امامان معصوم(ع) دارای کمالات علمی و اندیشه‌های سیاسی بالایی بودند و بعد از شهادت پدر بزرگوارشان، در کودکی، امامت و رهبری شیعیان را به عهده گرفتند وبا توجه به همه  مشکلات جامعه مسلمین، نقش شایسته‌ای در راه گسترش دانش و فرهنگ حیات بخش اسلام ایفا نمودند.

مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد: زندگی امام جواد(ع) توأم سختی ها و گرفتاری هایی بود که افراد و حاکمان زمان برای ایشان به وجود آوردند، ولی با وجود همه این گرفتاری ها، امام(ع) هرگز از مقاومت دست نکشیدند و الگویی شایسته برای جوانان  می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با بیان این که تمام امامان ما در دسترس مردم بودند، عنوان داشت: همه ائمه مردم را به راه حق و صراط مستقیم در راستای حفظ ارزش ها و معنویت هدایت کردند و در این راه مجبور بودند با حاکمان ظالم نیز مبارزه کنند.

وی اظهار کرد: امام جواد(ع) علی رغم سخت گیری های صورت گرفته از سوی عباسیان، توانست در دوران امامت خود، قدم های بزرگی در آشناسازی مردم با مکتب اهل بیت(ع) بردارند و امروز جهان اسلام مدیون تلاش های علمی وسیاسی امام نهم است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha