پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
المپیاد علمی طلاب کاشان

حوزه/ بیش از۱۰۰ نفر از طلاب نخبه شهرستان های کاشان، آران و بیدگل، نطنز و نراق در پنجمین المپیاد علمی حوزه، در محل حسینیه مدرسه آیت الله مصطفوی کاشانی شرکت کردند.

حجت الاسلام محمدجعفر محمدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، در خصوص برگزاری المپیاد علمی طلاب مدارس علمیه منطقه کاشان، اظهار داشت: المپیاد علمی طلاب مدارس علمیه  شهرستان های کاشان، آران و بیدگل، نطنز و نراق، صبح امروز با حضور بیش از 100  نفر در محل حسینیه مدرسه آیت الله مصطفوی کاشانی برگزار شد.

وی با اشاره به این که در این دوره از المپیاد، تغییرات جدی به عمل آمده است، گفت: با توجه به این که این المپیاد درسال های گذشته، در سه مرحله مدرسه ای، استانی و کشوری برگزارمی شد، امسال مرحله مدرسه ای حذف شده است.

معاون آموزش حوزه علمیه کاشان با بیان اینکه اگر واجدین شرایطی که در شش مقطع تحصیلی حوزه، از مرحله استانی حد نصاب 60 درصد را به دست  آورند می توانند در مرحله کشوری المپیاد شرکت کنند، گفت:  دردوره های قبلی، کسانی که  بالاترین امتیاز را بدست می آوردند می توانستند در مرحله کشوری شرکت کنند.

وی با بیان اینکه فقط ممتازین علمی در این المپیاد می توانند شرکت کنند، افزود: ممتازین علمی کسانی هستند که دروسی را که انتخاب کرده اند، حداقل معدل 18 را در تمام دروس داشته باشند.

حجت الاسلام محمدی با بیان این که برگزیدگان این المپیاد، مرداد ماه سال جاری در مرحله کشوری که در قم برگزارمی شود، شرکت خواهند کرد، اضافه کرد: معاونت آموزش حوزه علمیه منطقه کاشان و کارشناسان نخبه علمی، بر این  المپیاد نظارت حضور داشتند

وی با بیان اینکه سال گذشته در بین 75 نفر از طلاب نخبه شرکت کننده مدارس علمیه منطقه کاشان در این المپیاد، تنها 3 نفر به مرحله کشوری راه یافتند، گفت:  امسال با توجه به وضعیت فعلی، پیش بینی می شود بیش از 50 درصد شرکت کنندگان طلاب  مدارس علمیه منطقه کاشان، در این المپیاد به مرحله کشوری راه  یابند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha