پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور ، مدیر حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور گفت: مردم باید فردی را انتخاب کنند که واجد اکثر شرایط باشد، چراکه انقلاب اسلامی زمینه‌ساز ظهور حضرت حجت(عج) است و اگر خدایی ناکرده رئیس جمهور آینده خلاف منش انقلابی گری عمل کند، ممکن است از مسیر خارج شویم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری، در برهه کنونی مهم‌ترین و تأثیرگذارترین رویداد سیاسی کشور است، اظهارداشت: با توجه به جایگاه مهم رئیس‌جمهور، فردی که می‌خواهد در این منصب قرار گیرد، باید انسانی «امین»، «انقلابی»، «ولایی»، «آگاه به ارزش‌های ملی و خطوط قرمز نظام» و «به جوانان و نیروی عظیم داخلی باور داشته باشد» تا بتواند در مسیر ارزش‌های بلندی که اسلام و قرآن برای او تعریف کرده، گام بر دارد.

معیارهای انتخاب اصلح

وی با اشاره به سخنان امام خامنه ای پیرامون ملاک‌های نامزد اصلح، گفت: «ایمان»، «تعهد»، «مسئولیت‌پذیری»، «دلسوزی برای مردم و انقلاب»، «دشمن شناس و دشمن ستیزی»، «شجاعت» و «دفاع از حق مردم» برخی از معیارهایی است که مقام معظم رهبری در سخنان خود، به آن‌ها اشاره و تأکید کرده‌اند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، شناخت دین و مواضع اسلامی را دیگر ویژگی نامزد اصلح برای منصب ریاست جمهوری عنوان کرد و افزود: فردی که می‌خواهد رئیس‌جمهور دولت دوازدهم شود، باید آگاهی کاملی از مسائل و مشکلات مردم داشته باشد، چون مردم فردی را می‌خواهند که گره‌گشای امور زندگانی‌شان باشد و هیچ فردی نمی‌تواند به مردم مستضعف کمک و محرومیت‌زدایی کند، مگر اینکه خودش از دل محرومیت بیرون آمده باشد.

رئیس جمهور آینده باید انقلابی عمل کند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، وجود روحیه «تقوا»، «تخصص» و «شجاعت» در رئیس‌جمهور آینده را لازم دانست و اظهارداشت: مردم باید فردی را انتخاب کنند که واجد اکثر شرایط باشد، چراکه انقلاب اسلامی زمینه‌ساز ظهور حضرت حجت(عج) است و اگر خدایی ناکرده رئیس جمهور آینده خلاف منش انقلابی گری عمل کند، ممکن است از مسیر خارج شویم.

وی در ادامه افزود: یادمان نرود مقام معظم رهبری پس از انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ بیان کردند که «ظهور حضرت ولی‌عصر(عج)، حق است، مقدمه سازی انقلاب برای این ظهور حق است، اما بدانید مردم که عملکرد من و شما می‌تواند ظهور را به جلو یا به تأخیر اندازد»؛ از این رو عملکرد ملت ایران در ۲۹ اردیبهشت‌ماه نسبت به این مهم اهمیت داشته و باید متوجه این موضوع باشیم.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، تاکید کرد: ملت ایران خواهان دولتی انقلابی، با نشاط و جوان هستند تا حرف و درد جوانان را درک و مشکلات آن‌ها را حل کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، با اشاره به تلاش شبکه‌های ماهواره‌ای دشمن، اظهارداشت: با توجه به اینکه در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۹۶ سرنوشت آینده کشور رقم می‌خورد و می‌تواند بسیاری از مسائل تغییر و یا به کلی دگرگون شوند، دشمن تلاش می‌کند با برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین شده، با حمایت از یک جریان، مسیر انتخابات را به نفع خود تغییر دهد.

لزوم تبیین شاخصه‌های رئیس‌جمهور انقلابی 

وی در پایان با اشاره به وظایف روحانیون و طلاب، گفت: طلاب، روحانیون و مبلغان دینی باید با تبیین شاخصه‌های رئیس‌جمهور انقلابی و کارگشا برای ملت، توطئه و دسیسه‌های دشمن را خنثی کرده و اجازه ندهند که رسانه‌های بیگانه افراد وابسته را روی کار آورند و زمینه‌ساز حماسه‌ای با شکوه شوند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • af IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
    0 0
    با سلام و خسته نباشید: همهء طلاب عزیز و روحانی های معظم کسی را انتخاب کنند برای ریاست جمهوری که این مملکت را از فقر - بیکاری - تورم - اشتغالزایی - بستر لازم برای جوانان اعم از ازدواج - کار - مسکن - و برای مستضعفان معیشت لازم و برای تمام اقشار جامعه رفاه و امنیت و سلامتی و گشایش در کار و زندگی و رفع تبعیض را انجام دهد. با تشکر فراوان