سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
دیدار مدیرکل راهداری استان اصفهان، با نماینده ولی فقیه در کاشان

حوزه/ در دیدار مدیرکل راهداری استان اصفهان، با نماینده ولی فقیه در کاشان، بر نقش پر اهمیت روحانیون و طلاب برای فرهنگ سازی مطلوب رانندگی در جامعه تأکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، ظهر امروز در دیدار با معاون اداره کل راهداری استان اصفهان، با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع)، اظهار داشت: با بررسی زندگانی امام هفتم، متوجه خواهیم شد که لحظه لحظه زندگی ایشان، سبک زندگی مطلوبی را به انسان ها ارائه می کند.

وی در ادامه سخنان خود، خطرات و تلفات جاده ای را از مهمترین مسائل و مشکلات کشور عنوان کرد و گفت: اگر تلفات حوادث جاده ای را با تعداد شهدای دوران مقدس مقایسه کنیم،  می بینیم که تلفات جاده ای بیش از تعداد شهدای دوران دفاع مقدس می باشد.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس با هرعملیاتی تعدادی از جوانان به شهادت می رسیدند، گفت: در دوران دفاع مقدس و فقط در یک روز، بیش از 300 شهید توسط مردم اصفهان تشییع شد که این روز به عنوان یک روز تاریخی برای این شهر، ثبت شده است.

وی در ادامه با انتقاد از شبهات مطرح شده از سوی دشمنان نظام جمهوری اسلامی که عنوان می کنند، تعداد شهدای ایران در دوران جنگ، بیش از حد معمول بود، گفت: تعداد شهدایی که در هرعملیات در دفاع مقدس به شهادت می رسیدند طبیعی بود، ضمن اینکه اکثر این عملیات ها نیز موفقیت آمیز بودند.

آیت الله نمازی در ادامه با تاکید بر آموزش و فرهنگ سازی رانندگی در میان افراد جامعه، گفت: باید در این خصوص کار جدی صورت گیرد و البته برخی از جاده ها نیز غیر استاندارد هستند.

 عضو خبرگان رهبری بر استاندارد سازی خودورهای تولید داخل تاکید کرد و گفت: برای کاهش تصادفات جاده ای در کشورمان باید ضمن آموزش به نوجوانان در مدارس ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و دانشگاه ها خودروهای تولید داخل نیز استاندارد سازی شود.

در ابتدای این دیدار، صفا تاج، معاون اداره کل راهداری استان اصفهان، با ارائه گزارشی از وضعیت  راه های مواصلاتی این استان، به حداقل رساندن  تصادفات جاده ای با فرهنگ سازی و برگزاری همایش ها و دوره های آموزشی را از اهداف این اداره برشمرد و گفت: نقش طلاب، روحانیون، ائمه جمعه و جماعات، در  ارتقاء  فرهنگ رانندگی در جامعه بسیار حائز اهمیت است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha